• Anonym (Tjej)

    Litar inte på min sambo

    Jag och min sambo har varit tillsammans i några år har två barn men redan när vi träffades känns det som har ljuger för mig om tidigare förhållande och hans bror snackade om en annan tjej när vi var på ett ställe som vi besökte då kände jag mig som att de saknade den förra tjejen.. Han säger att de bara varit tillsammans någon månad men för mig känns det inte så.. Han säger med att jag är den bästa. Men nu vet jag knappt vad jag vill orkar inte vara stressad varje dag och tänka på detta och jag känner mig inte snygg i deras ögon inte ens deras familj.. Men jag är väldigt vacker tjej finns många killar där ute som tycker jag är sjukt snygg så konstigt att det har blivit så fel det här.. Men jag känner mig alltid osäker i deras sällskap även fall vi har två barn nu så känns det hemskt detta att behöva känna så om respektive och varför gör jag det? Vet inte ens om jag har känslor för min kille när det varit så här och efter det dem snacka om en annans tjejs namn så blev jag ännu mer osäker och nere. Jag är väldigt svartsjuk av mig och är väldigt rädd att han ljuger för mig om att titta på porr med men att han säger att han inte gör det. Men jag ser att han tittar på andra tjejer så som han gör med mig. Kan tillägga att han även är osäker isig och känns som han är rädd att jag ska lämna han..

    Någon som kan hjälpa mig jag vill inte känna mig stressad varje dag?

  • Svar på tråden Litar inte på min sambo
  • Anonym (Anonym)

    Att lita på varandra i ett förhållande är A och O. Det funkar inte annars. Jag har levt med många svin och jag blev ärrad för livet. Otrohet, lögner och återigen svek. Sen träffade jag min nuvarande sambo, litade inte på honom alls i början. Kollade i hans mobil väldigt länge så fort jag fick chansen. En dag sa jag till mig själv att nu får det fan vara bra. Om han vill vara otrogen mot mig så finns det inget som helst jag kan göra åt det. Förr levde jag med samma stress som dig men idag har jag blivit betydligt bättre. Visst är jag fortfarande svartsjuk som tusan men det får man vara om det rör sig om andra tjejer. Sen kan jag tycka att det här med snygghet borde du lägga åt sidan, det är så mycket annat som ska fungera i ett förhållande. Eftersom du har levt med din sambo så pass länge och du fortfarande inte litar på honom - kommer du någonsin göra det?

  • Anonym (Tjej)

    Du har så rätt. Det konstiga är att han är världens snällaste och omtänksammaste kille och så romantisk men ändå så finns det där i bakhuvudet hela tiden men jag tror det är det att jag med varit med svin innan. Hur gör jag för att jag ska lita på han? Jag tror faktiskt att han är ärlig mot mig men ändå så har jag det där att han kanske inte är det. Dumma mig :(

  • Anonym (Anonym)

    Vad jag kan säga utifrån ditt inlägg så har han inte gjort något för att du ska känna dig osäker, förutom att prata om hans ex. Det har min sambo också gjort i samband med våra bråk men det är sånt man får försöka lägga åt sidan så länge det inte händer var varannan dag. Ett ex är ett ex av en anledning och om din sambo saknade henne tror jag han skulle ta kontakt med henne. Så länge han inte visar några tecken på att han skulle vara otrogen så är det du som måste jobba med din självkänsla.

  • Iowhannah
    Anonym (Tjej) skrev 2015-10-08 22:41:05 följande:

    Du har så rätt. Det konstiga är att han är världens snällaste och omtänksammaste kille och så romantisk men ändå så finns det där i bakhuvudet hela tiden men jag tror det är det att jag med varit med svin innan. Hur gör jag för att jag ska lita på han? Jag tror faktiskt att han är ärlig mot mig men ändå så har jag det där att han kanske inte är det. Dumma mig :(


    Jag tänker att det absolut bästa sättet att ta tag i det här är genom att vara ärlig mot honom. Är han så bra som du beskriver så bör han försöka förstå dig och dina tankar i ett sånt läge. Jag gjorde detta mot/med min sambo och jag lovar dig att han uppskattade min ärlighet. Mitt tips är helt enkelt att prata, prata och prata.
  • Anonym (Tjej)

    Vi har pratat om det och det blev helt fantastiskt bra han är så förståelig och nu ikväll äntligen fick vi pratat om det en hel del ska tillägga att vi pratade mycket en natt och nu känns det som att vi kan stryka ett streck och börja om. Det känns fantastiskt bra nu faktiskt. Tack för era fina kommentarer! Jag ska verkligen jobba med min självkänsla tror det är den som spökar har känt det länge

  • Anonym (Anonym)

    Vad skönt att ni prata ut om det. Om du fortfarande känner likadant efter ett tag så kan du gå till en psykolog, där får man bra hjälp med att komma över sina rädslor :)

Svar på tråden Litar inte på min sambo