• En grön ruta

    Varför har Sverigedemokraterna sådan överrepresentation av män?

    I sin väljarkår, alltså. Endast 2 av 10 är kvinnor, har jag för mig. Vad tror ni det beror på?

  • Svar på tråden Varför har Sverigedemokraterna sådan överrepresentation av män?
  • Tokbus

    Tror inte det stämmer längre , vart man än är pratar alla om det oc vad de tycker om vår svenska invandrar Politik Det är alla typer av människor unga gammla kvinnor män och en stor grupp i redan rotade nysvenskar. Det är de som får ta första smällen .

  • Drottningen70

    För att män är korkade egoistiska och våldsamma.


    T
  • Florimell

    För att deras politik är kvinnofientlig och för jämställdhetsarbetet decennier bakåt i tiden kanske?

  • BCH52

    Olika frågor har olika tyngd när det gäller val av parti. Jag tror att kvinnor upplever att SD har ett partiprogram som är negativt för sådant som många kvinnor anser vara viktigt. Själv ser jag deras familjepolitik, kulturpolitik, finanspolitik och näringslivspolitik som steg tillbaka till 50-talet. Jag växte upp då, så nej tack.

  • En grön ruta
    Drottningen70 skrev 2015-10-09 07:16:06 följande:

    För att män är korkade egoistiska och våldsamma.


    Inte biologiskt, nej, men socialt.
  • En grön ruta
    Florimell skrev 2015-10-09 07:34:58 följande:

    För att deras politik är kvinnofientlig och för jämställdhetsarbetet decennier bakåt i tiden kanske?


    Jag tror också på den teorin.
  • Fjonken
    En grön ruta skrev 2015-10-09 04:32:03 följande:

    I sin väljarkår, alltså. Endast 2 av 10 är kvinnor, har jag för mig. Vad tror ni det beror på?


    Att män tänker med hjärnan utan att blanda in så mycket känslor?
  • Fjonken
    Florimell skrev 2015-10-09 07:34:58 följande:

    För att deras politik är kvinnofientlig och för jämställdhetsarbetet decennier bakåt i tiden kanske?


    Mycket bättre än de muslimer som importeras som kommer föra jämställdhetsarbetet sekler bakåt i tiden... ;)
  • Florimell
    Fjonken skrev 2015-10-09 16:40:20 följande:
    Mycket bättre än de muslimer som importeras som kommer föra jämställdhetsarbetet sekler bakåt i tiden... ;)
    Så valet är antingen sds kvinnofientliga politik, eller muslimers syn på kvinnor? Jag har väldigt svårt att se att det offentliga Sverige slutar arbeta för ett jämställt Sverige. Det är väl SD och KD som driver kvinnofrågorna bakåt i tiden.
Svar på tråden Varför har Sverigedemokraterna sådan överrepresentation av män?