• Anonym (k)

    Nej han är nog bara gasig!!

    Nu är det ett tag sen min lille kille var nyfödd men jag har tänkt på en sak som hände då, de första veckorna när han log första gångerna så var det flera gånger som någon släkting direkt var där och påpekade NEJJJ, han är nog bara gasig!! NEJ, GASER!! NU KOMMER DET NOG EN FIS SKA DU SE.

    Alltså vad sjutton spelar det för roll om en liten bebis ler ett leende eller om den "ler på grund av gaser" !!! Det är ju lika gulligt ändå. Har du varit med om att någon gjort så när du hade en liten bebis eller har DU varit där och hängt över axeln på mamman/pappan för att med hög röst förkunna att den där bebisen ler inte alls, hans ska bara fisa!! Snacka om att förstöra stämningen.

  • Svar på tråden Nej han är nog bara gasig!!
  • Anonym (:-))

    Förr trodde man inte att så små barn log, idag vet man bättre. Säkert något som hängt kvar hos den lite äldre befolkningen? Ta inte illa upp. Ännu värre är väl i så fall dem ur tidigare generationer som tror maniska låta barn gråta för att "det är bra för lungorna". Pyttsan!

  • CissiJissi

    Haha tvärtom här! VI förklarade för familjen (vissa var helt explosivt lyckliga i en sån grad att det blev intensivt och påfrestande för oss) att de kunde lugna ner sig, riktiga leenden kommer sen haha :)

  • Anonym (k)
    CissiJissi skrev 2015-10-09 23:00:08 följande:

    Haha tvärtom här! VI förklarade för familjen (vissa var helt explosivt lyckliga i en sån grad att det blev intensivt och påfrestande för oss) att de kunde lugna ner sig, riktiga leenden kommer sen haha :)


    Men gud varför?
  • sextiotalist

    Jag brukar kalla sonens första leende som en grimas som.endast en mor kan hitta leendet i

  • CissiJissi
    Anonym (k) skrev 2015-10-10 08:38:28 följande:

    Men gud varför?


    Yes, jag vet, i trådens sammanhang låter det elakt att vi liksom så absolut var tvungna att "döda glädjen" på det sättet ;) Men nejdå, det var inte alls så, det var lite mer för att balansera upp allt - tänk dig de viiildaste mest galna högljudda amerikanerna du någonsin sett på film = vår familj haha :)

    Så alltså: För att vi inte kunde hantera det otroligt intensiva överdrivna sättet de var på gällande precis varenda lilla detalj, vi var färska föräldrar, osäkra och helt nya, behövde mycket lugn och ro - de var HELT vilda och det blev som sagt för påfrestande för oss!!!:) När min son bajsade och hans läpp ryckte lite på sig var det lite "för mycket" att exalterat proklamera hur detta var första gången han log "och det var MEEEEJ han log emot åååååh guuud åååååh". Vi dödade dock på inget sätt stämningen, man skrattade med och pålyste att det förmodligen handlade om gas och bajs, riktiga leenden är skiiiiitkul när de kommer så det kan vi se fram emot ;) Lite så :)
  • CissiJissi
    sextiotalist skrev 2015-10-10 08:42:57 följande:

    Jag brukar kalla sonens första leende som en grimas som.endast en mor kan hitta leendet i


    Så härligt sagt :)
  • Anonym (mamman)

    Man ser skillnad på gasleenden och "äkta" leenden, dvs uttryck för glädje, även hos bebisar.

  • Anonym (k)
    Anonym (mamman) skrev 2015-10-10 14:08:56 följande:

    Man ser skillnad på gasleenden och "äkta" leenden, dvs uttryck för glädje, även hos bebisar.


    Möjligt men varför har gamla kärringar ett behov av att hänga över axeln på en och gagga om det?
Svar på tråden Nej han är nog bara gasig!!