• Anonym (Maja)

    Har gjort slut med min sambo.

    Efter fem år och ett barn tillsammans är det nu definitivt slut mellan oss. Han har missbruksproblem och det senaste sex månaderna har varit ett rent helvete. Jag känner ett stort inre lugn samtidig en oro för framtiden. Sitter här själv med villa, barn, bil och trädgård som ska skötas. Hoppas så att jag har styrkan att klara detta!

  • Svar på tråden Har gjort slut med min sambo.
  • Birgitta02

    Klart du har. Du slipper oron. Du får ett stabilt hemliv och vet vad du har att vänta dig. Du vet förutsättningarna. Och såååå mycket lättare att bo själv med barn än ett vuxet barn som oroar hela familjelivet.

    Lycka till!!!

  • Anonym (Maja)

    Tack <3. Vet någonstans att jag klarar det. Det kan ju egentligen bara bli bättre nu.

  • SupersurasunkSara

    Klart du klarar det! Men var inte rädd för att be om hjälp ibland, du måste inte klara allt själv. Känner du att villan blir för mycket så kan du ju sälja och köpa ett radhus, antingen friköpt eller som bostadsrätt eller en bostadsrättslgh istället.

  • Gizmo

    Grattis till ett bra beslut! Solig Lycka till! 

    Du klarar det så länge som du inte faller in i ditt medberoende igen. (För jag antar att du var det, det är de flesta som är/har varit tillsammans med en missbrukare).

Svar på tråden Har gjort slut med min sambo.