• Nia00

    Disk på köksö.

    Var gör alla av disken på de snygga köksöarna?

  • Svar på tråden Disk på köksö.
  • BCH52

    Det där har jag också tänkt på. De köksöar jag sett, de flesta i alla fall, har spis, diskho och arbetsyta. Det är alltså där man lagar mat. Sedan finns ugn och diskmaskin vid bänk utefter en vägg. Man måste alltså flytta disk över golvet till diskmaskinen. Känns rätt osäkert när man har småbarn och husdjur runt fötterna.

    Vissa köksöar har endast arbetsbänk och spis och där måste man flytta heta kastruller över golvet för att hälla av vatten t.ex.

    Den enda köksö jag kan tänka mig fungera bra i vardagen är om den används som avställningsytor/matbord. Jag tycker att det är viktigt att komma ihåg att köket i första hand är en arbetsplats, om det blir konflikt mellan estetik och funktion/säkerhet bör man väl alltid välja det senare.

    Men det ser tjusigt ut i inredningreportagen.

  • M r a u

    Två djupa hoar mittemot gasspisen och en diskmaskin bredvid hon.

  • KaSaM

    Vår köksö är bara extra bänkyta, har diskhoar, diskmaskin och hällen mittemot i vårt kök. Praktiskt och utan spill över hela köket, hade inte planerat annorlunda om vi byggt hus en gång till.

  • Harmagedon

    Vi har bara en stor extra arbetsyta på köksön. Tyvärr så belamras den rätt snabbt med en massa bra och ha saker.

Svar på tråden Disk på köksö.