• Anonym (Lillatjejen)

    Efter 15 år har jag insett att jag är missbrukare. Vad ska jag göra?

    Jag har alltid tänkt att jag är annorlunda men NEJ jag är lika tragisk som vilken missbrukare som helst. Men vad fan gör jag nu med den här insikten?

  • Svar på tråden Efter 15 år har jag insett att jag är missbrukare. Vad ska jag göra?
  • Anonym (En)
    Anonym (Lillatjejen) skrev 2015-10-10 01:21:41 följande:

    Jag har alltid tänkt att jag är annorlunda men NEJ jag är lika tragisk som vilken missbrukare som helst. Men vad fan gör jag nu med den här insikten?


    Hur gammal är du?
  • Aniiee

    Tar hjälp, naturligtvis. Om du vill komma ur det. Eller låter bli. Helt upp till dig.


    Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • Anonym (Lillatjejen)
    Anonym (En) skrev 2015-10-10 01:34:30 följande:

    Hur gammal är du?


    Jag är 34 år.
  • Teddis

    Du vänder den till något annat. Byt ut det mot en sport eller whatever så du glömmer bort skiten.

  • Anonym (Lillatjejen)
    Aniiee skrev 2015-10-10 01:34:48 följande:

    Tar hjälp, naturligtvis. Om du vill komma ur det. Eller låter bli. Helt upp till dig.


    Jag har kontakt med beroendekliniken sedan cirka tre år tillbaka nu, lyckas dock fiffla med drogtesterna....... vågar inte berätta sanningen. ..känns som det är för mycket som står på spel :/
  • Anonym (Lillatjejen)
    Teddis skrev 2015-10-10 01:37:53 följande:

    Du Har ett missbruk. Du är inte ditt missbruk. Kom ihåg det. Separera detta.


    Just nu känner jag att det tar över en sådan stor del av mig att jag inte vet "vem" jag är längre. :/
  • Aniiee
    Anonym (Lillatjejen) skrev 2015-10-10 01:43:45 följande:
    Jag har kontakt med beroendekliniken sedan cirka tre år tillbaka nu, lyckas dock fiffla med drogtesterna....... vågar inte berätta sanningen. ..känns som det är för mycket som står på spel :/
    Precis. Mycket står på spel. Ditt liv. Sanningen räddar liv. Vill du leva eller vill du ljuga?
    Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • Anonym (Lillatjejen)
    Frontline skrev 2015-10-10 01:40:51 följande:

    Missbrukare av vad?


    Jag har rökt hasch i ca 15 år med ett par uppehåll, det är min huvuddrog. Annars är jag blandmissbrukare: benzo (piller), amfetamin, Mdma ja you name it....
  • Frontline
    Anonym (Lillatjejen) skrev 2015-10-10 01:48:48 följande:
    Jag har rökt hasch i ca 15 år med ett par uppehåll, det är min huvuddrog. Annars är jag blandmissbrukare: benzo (piller), amfetamin, Mdma ja you name it....
    Vill du sluta?
    Hur vill du ha hjälp?
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (Lillatjejen)
    Teddis skrev 2015-10-10 01:43:17 följande:

    Du vänder den till något annat. Byt ut det mot en sport eller whatever så du glömmer bort skiten.


    Ja har bytt ut det mot träning innan, det har hållt max tio månader av uppehåll. Jag är värdelös och en knarkare. Jag är ju det :/
  • Anonym (Lillatjejen)
    Aniiee skrev 2015-10-10 01:47:41 följande:

    Precis. Mycket står på spel. Ditt liv. Sanningen räddar liv. Vill du leva eller vill du ljuga?


    Jag vill inte bli stämplad och säger jag sanningen förlorar jag mina adhd mediciner och utan dem klarar jag inte mina studier.
  • Anonym (Lillatjejen)
    Frontline skrev 2015-10-10 01:51:14 följande:

    Vill du sluta?

    Hur vill du ha hjälp?


    Jag vet inte om jag ska vara ärlig, vill känna mig trygg nog inför mina kontakter att kunna säga sanningen utan konsekvenser. Naivt av mig antagligen men man blir rädd för att säga som det är...
  • Frontline
    Anonym (Lillatjejen) skrev 2015-10-10 01:57:29 följande:
    Jag vet inte om jag ska vara ärlig, vill känna mig trygg nog inför mina kontakter att kunna säga sanningen utan konsekvenser. Naivt av mig antagligen men man blir rädd för att säga som det är...
    Frågar igen vill du sluta eller ha hjälp.
    Du kan få en trygghet av att bara få sällskap och valet är ditt..
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • klyban
    Anonym (Lillatjejen) skrev 2015-10-10 01:51:42 följande:
    Ja har bytt ut det mot träning innan, det har hållt max tio månader av uppehåll. Jag är värdelös och en knarkare. Jag är ju det :/

    Att träna hårt, gör så man frigör anandamider.
    Som är ett kroppseget cannabis ämne.

    Du kanske ska ta kontroll på hur mycket du röker i stället, och gör detta till ett delmål till ett nyktrare liv.
    Sen säger du att du har ADHD, det är tyvärr så att detta ställer till det rejält för dig i detta område.
    Då jag bara antar du röker för att du blir lugn och "dig själv" igen.
    Som många ADHD gör och känner efter de konsumerar cannabis.
    Hört att CBD-olja kan funka för dina problem.
    Som är en helt laglig olja, som kommer från just cannabis.
    Men inget THC.
    Det är rätt dyrt, men kan vara värt ett test.
    Och IGEN den oljan är LAGLIG och är EJ berusande.

Svar på tråden Efter 15 år har jag insett att jag är missbrukare. Vad ska jag göra?