• themia

    Vad anser du om dina politiska motståndare?

    Vad har du för bild av de människor som har en annorlunda politisk uppfattning än du?
    Är de trots allt i grunden kloka människor, som bara råkat hamna fel, eller är de illvilliga mörkermän som vill rasera allt du tror på?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad anser du om dina politiska motståndare?
  • Gert

    Alla tre alternativen med undantag av några motståndare.


    Give ´em Hell!
  • FDFMGA
    themia skrev 2015-10-10 12:43:48 följande:

    Vad har du för bild av de människor som har en annorlunda politisk uppfattning än du?
    Är de trots allt i grunden kloka människor, som bara råkat hamna fel, eller är de illvilliga mörkermän som vill rasera allt du tror på?


    Det fanns en gång på tiden då jag var naiv nog att tro att alla som inte hyfsat delade min världsbild var så gott som omänskliga.

    Det är sånt som går över med åren, numer har jag nog bara svårt för fanatiker och det kan jag gärna få fortsätt att ha.

    Det vore liksom mardrömmen att avskyn inför rasism och annan skit trubbades av och man liksom bara brydde sig om sin egen lilla bubbla och tänkte: Ja, ja, ja - jag och de mina har det iallafall bra, och vad kan man mer begära och regnar det på prästen så stänker det åtminstone lite på klockaren, typ.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nihka

    De flesta är verkligen vettiga. Var och en får ju ha vilken uppfattning som helst om vem som ska styra landet och hur, men de som anser sig "ha rätt" i sin uppfattning är ju verkligen inskränkta.

    Det är också bland dessa människor som de som förföljer och beter sig allmänt dåligt när man säger emot dem finns. De inte många med de märks väl.

  • Anton Chigurh

    Mmm, det var ju en enkel omröstning, att sätta ett.....inte fan vet jag vad vi skall kalla det, epitet kanske (attribut möjligen...inte vet jag, är inte så bevandrad i det svenska språket) på några miljoner mänskor. När du kan välja alla tre. Alla tre passar ju in. Och det finns en helvetes massa som skulle sätta olika på mig. Liksom.

    Det går inte ge/välja ett korrekt svar, Themia. Sorry. Jag avstår från att rösta.


    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • themia
    Anton Chigurh skrev 2015-10-10 16:29:16 följande:

    Mmm, det var ju en enkel omröstning, att sätta ett.....inte fan vet jag vad vi skall kalla det, epitet kanske (attribut möjligen...inte vet jag, är inte så bevandrad i det svenska språket) på några miljoner mänskor. När du kan välja alla tre. Alla tre passar ju in. Och det finns en helvetes massa som skulle sätta olika på mig. Liksom.

    Det går inte ge/välja ett korrekt svar, Themia. Sorry. Jag avstår från att rösta.


    Det får du naturligtvis göra. Det jag söker är inte genomtänkta välbalanserade åsikter, utan din spontana reaktion - eller dina fördomar om du så vill.
     
  • grind

    Är olika. Finns idioter i alla läger. Har dock fortfsrande aldrig stött på någon feminist.

  • Yellow Cross

    Man kan dela in dem i 3 grupper;de som inte bryr sig,de enfaldiga som i ganska hög utsräckning ändå är immuna mot fakta samt de som medger att de (kan ha) fel men fortsätter av ideologiska anledningar ändå att förfäkta sin ståndpunkt

    Den sistnämnda gruppen brukar egentligan vara rätt bra på att disskutera och debbatera (många fall bättre än jag),men brukar i regel ändå att lämna debatten besegrade av den enkla anledningen att överlägsen debatt-teknik inte kan kompensera för bristande fakta.


    FDFMGA skrev 2015-10-10 13:21:09 följande:
    Det fanns en gång på tiden då jag var naiv nog att tro att alla som inte hyfsat delade min världsbild var så gott som omänskliga.
    Vad fick dig och ändra dig?
    FDFMGA skrev 2015-10-10 13:21:09 följande:
    Det vore liksom mardrömmen att avskyn inför rasism och annan skit trubbades av och man liksom bara brydde sig om sin egen lilla bubbla och tänkte: Ja, ja, ja - jag och de mina har det iallafall bra, och vad kan man mer begära och regnar det på prästen så stänker det åtminstone lite på klockaren, typ.
    Du brinner verkligen för det här med "anti-rasism",internationell solidaritet etc.
    Varför det?

Svar på tråden Vad anser du om dina politiska motståndare?