• Pyretsmamma82

    Första barnet, Göteborg

    Hej hej!

    Tänkte kolla om det är någon mer som är gravid med första barnet i Gbg.
    Jag är i v 6, 5+4. 

    Hade varit roligt att prata lite, kanske ta en fika längre fram. :)

  • Svar på tråden Första barnet, Göteborg
  • polken

    Hej! 


    Grattis! :D 


    Jag själv väntar första barnet men för mig är det snart dags, är i vecka 27 :) 

  • polken
    Gbgtös27 skrev 2015-10-12 14:42:11 följande:

    Grattis till er:)

    Jag är också gravid med första barnet, 17+0 idag:)


    Rutinultraljud snart då, gud vad rolig grattis :D 
  • Pyretsmamma82

    Åh va roligt att några hittat hit!

    Grattis till er!!!

    Ja snart är det dags. Inskrivning på torsdag. Spännande värre!

  • amalie79
    polken skrev 2015-10-12 11:54:09 följande:

    Hej! 

    Grattis! :D 

    Jag själv väntar första barnet men för mig är det snart dags, är i vecka 27 :) 


    Jag är också göteborgare och i v 27, jag tänker helt tvärtom , det är ju lååångt kvar: D
  • polken
    amalie79 skrev 2015-10-12 16:40:26 följande:
    Jag är också göteborgare och i v 27, jag tänker helt tvärtom , det är ju lååångt kvar: D
    Jag har typ panik över att jag måste fixa allt som är kvar att köpa, sånna småsaker haha! Det är ju bara 2 månader kvar och dessa 27 veckor har gått så otroooooligt snabbt därför jag tror att dessa sista veckorna kommer gå snabbt eller hoppas det iaf. När har du BF?
  • amalie79
    polken skrev 2015-10-12 17:09:12 följande:

    Jag har typ panik över att jag måste fixa allt som är kvar att köpa, sånna småsaker haha! Det är ju bara 2 månader kvar och dessa 27 veckor har gått så otroooooligt snabbt därför jag tror att dessa sista veckorna kommer gå snabbt eller hoppas det iaf. När har du BF?


    15/1... Har inte skaffat en pryl mer än några plagg. Har kollat på vagn men det var ingen leveranstid så vi väntar lite. Ska ta en tur till Ullared i slutet av oktober för det plus julklappar. Sen är min förhoppning en sväng dit efter nyår när det är lågsäsong, men det är ju förutsatt att bebis inte redan är här. :) sakerna som vi ska låna av min syster, det är säng o lite annat hämtar vi nog i mellandagarna. Har ingen noja än att få allt fixat, det är bara saker :)

    Jobbar ni och isf hur länge? Jag tänkte jobba till jul iaf om inget tillstöter.
  • polken
    amalie79 skrev 2015-10-12 17:50:36 följande:
    15/1... Har inte skaffat en pryl mer än några plagg. Har kollat på vagn men det var ingen leveranstid så vi väntar lite. Ska ta en tur till Ullared i slutet av oktober för det plus julklappar. Sen är min förhoppning en sväng dit efter nyår när det är lågsäsong, men det är ju förutsatt att bebis inte redan är här. :) sakerna som vi ska låna av min syster, det är säng o lite annat hämtar vi nog i mellandagarna. Har ingen noja än att få allt fixat, det är bara saker :)

    Jobbar ni och isf hur länge? Jag tänkte jobba till jul iaf om inget tillstöter.
    Ska också till ullared slutet av oktober, min svärmor var där förra månaden och sa att det bara fanns skit.. Men alla tycker ju olika så ska se om man hittar något. Kläder köpte vi fööör mycket av + vi fick massa i present och antagligen kommer få mer haha. Har redan nu ca 30 bodies i storlek 50/56.. 

    Jag slutade jobba i aug då jag jobbade som timvikarie och nu kan jag inte jobba pga just graviditet.. Har jätte svårt att röra på mig osv. 
  • MimmiGbg

    Vad kul! Jag är i vecka 11 (BF 6 maj). Vore verkligen jättekul att träffa andra förstföderskor i Göteborg. :)

    Vilken MVC går du/ni till? Tips på bra BM och MVC?

  • amalie79

    [quote=75868348][quote-nick]polken skrev 2015-10-12 19:11:30 följande:[/quote-nick]Ska också till ullared slutet av oktober, min svärmor var där förra månaden och sa att det bara fanns skit.. Men alla tycker ju olika så ska se om man hittar något. Kläder köpte vi fööör mycket av + vi fick massa i present och antagligen kommer få mer haha. Har redan nu ca 30 bodies i storlek 50/56.. 

    Jag slutade jobba i aug då jag jobbade som timvikarie och nu kan jag inte jobba pga just graviditet.. Har jätte svårt att röra på mig osv. [/

    Jag tycker de har en hel del. Vägrar tex ge 299:- för påslakan till spjälsäng som de kostar på barnaffärerna!

    Usch så ledsamt att vara så dålig att du inte kan röra dig :( hoppas de sista månaderna går fort för dig! Jag jobbar för fullt än, lite tröttare och känns i ryggen men inser att jag inte ska klaga när jag hör att andra har det som du ???? Klarar ännu att köra åkgräsklippare, traktor, och det mesta annat som ingår i min tjänst. Målet är att klara lite snöjour med, blir lite extra pengar till bebissaker:)

Svar på tråden Första barnet, Göteborg