• skruttan55

    TIPS om bröstpump ?

    Hej! Jag väntar nu mitt första barn och är i vecka 30. Jag har tänkt att amma mitt barn så mycket som det går, men funderar på att skaffa en bröstpump så att även den blivande pappan kan mata. Eftersom de finns så många på marknaden undrar jag om ni som läser

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-13 08:50
    (Oj.. lyckades skicka iväg innan jag skrivit klart.) Ni som har ammat barn innan, har ni någon pump ni rekommenderar och varför?

  • Svar på tråden TIPS om bröstpump ?
  • straw2008

    Skulle faktiskt tipsa dig om att ge ersättning om pappan ska mata, liksom 1000 gånger lättare än att pumpa sig blå...
    Vill du absolut ha en pump för enstaka tillfällen skulle jag köpa apotekets billigaste.


    I kinamockaskogen.....
  • Blgebo
    skruttan55 skrev 2015-10-13 08:46:02 följande:

    Hej! Jag väntar nu mitt första barn och är i vecka 30. Jag har tänkt att amma mitt barn så mycket som det går, men funderar på att skaffa en bröstpump så att även den blivande pappan kan mata. Eftersom de finns så många på marknaden undrar jag om ni som läser

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-10-13 08:50
    (Oj.. lyckades skicka iväg innan jag skrivit klart.) Ni som har ammat barn innan, har ni någon pump ni rekommenderar och varför?


    Philips Avent tycker jag har varit klart bäst av de jag testat (har haft medelas elektriska som man hyr, och deras handpump också, samt apotekets enklaste). Den är lite dyrare, men har fungerat jättebra. Apotekets billigaste är apdålig.
    Jag tycker inte att din man ska ge ersättning när du är borta, bättre med urpumpad mjölk, och dessutom är det bra med en pump om du behöver pumpa ur en större mängd när du är borta från barnet. Jag började jobba tidigt, och min man fick ge bröstmjölk på flaska, och jag satt på jobbet på rasterna och pumpade  
Svar på tråden TIPS om bröstpump ?