• Anonym (ts)

    Jag har varit otrogen, hur gör vi nu?

    Jag har varit otrogen mot min sambo. Vi har varit ihop i 9 år nu och det har rört sig om känslomässig otrohet, ej fysisk. Han har bestämt sig för att att förlåta mig och vill gå vidare men hur gör vi nu? Båda två mår väldigt dåligt just nu och undrar hur länge vi kommer må såhär... Vi har en väldigt bra dialog men han mår såklart hemskt dåligt och känner sig värdelös, naiv osv. Vad kan jag göra för att hjälpa honom i det här? Han ältar allting väldigt mkt vilket jag tror han behöver göra just nu men när börjar ältandet göra att han mår sämre och inte bättre? Hur mkt skit ska jag ta under denna period? Är inställd på att ta hur mkt som helst, förtjänar det ju, men frågan är vad som händer med förhållandet på sikt då?

  • Svar på tråden Jag har varit otrogen, hur gör vi nu?
  • Anonym (Värderingar)

    Låt det ta tid är väl det enda tipset som finns. Det blir antingen bättre eller sämre och då får man ta ett nytt beslut!

  • Fool

    Det här kanske hjäper dig förstå vad din kille går igenom

    www5.ltkronoberg.se/upload/Dokument/Om_landstinget/Arbetsomraden/Miljo/Krisens%20olika%20faser%20och%20f%C3%B6rslag%20till%20bem%C3%B6tande.pdf

    Eller googla på "krisens faser", finns många bra länkar

    PS! Gör inte misstaget att tro att allt bara ska gå över av sig självt, det krävs aktivt jobb från BÅDA för att lyckas. För dig betydde kanske inte otroheten något för honom betydde sig fan så mycket mer, tillräckligt mycket för att han skulle hamna i kris, därav reaktionen och beteendet, ha tålamod, det tar tid.

    Familjerådgivning kanske skulle vara bra för er ?

  • Anonym (ts)
    Fool skrev 2015-10-13 15:02:15 följande:

    Det här kanske hjäper dig förstå vad din kille går igenom

    www5.ltkronoberg.se/upload/Dokument/Om_landstinget/Arbetsomraden/Miljo/Krisens%20olika%20faser%20och%20f%C3%B6rslag%20till%20bem%C3%B6tande.pdf

    Eller googla på "krisens faser", finns många bra länkar

    PS! Gör inte misstaget att tro att allt bara ska gå över av sig självt, det krävs aktivt jobb från BÅDA för att lyckas. För dig betydde kanske inte otroheten något för honom betydde sig fan så mycket mer, tillräckligt mycket för att han skulle hamna i kris, därav reaktionen och beteendet, ha tålamod, det tar tid.

    Familjerådgivning kanske skulle vara bra för er ?


    Tack för svar! Ska googla på krisens faser, det låter som något jag verkligen behöver sätta mig in i.

    Nej ingen av oss tror att det bara ska gå över, det är lite därför jag skrev denna tråd. Han vill inte gå till en terapeut vilket är synd för jag tror att han behöver hjälp med att uttrycka sina känslor (han är lite av en "mussla"). Ska läsa på mkt och försöka hjälpa honom så gott jag kan. Vet bara inte hur jag ska kunna förlåta mig själv, just nu är jag så sjukt äcklad av mig själv. På ett sätt verkar det som att jag är argare på mig själv än vad han är. Jag tror att han har svårt att känna sig arg, men det vore nog bra för honom att släppa loss lite och få vara arg OCH ledsen.
Svar på tråden Jag har varit otrogen, hur gör vi nu?