• Anonym (30)

    30 år och "nollad"

    30 år, inga barn, skral ekonomi, inte mycket vänner...

    Som jag förstår det så verkar det bra att satsa på något som ger cash. Att leva på existensminimum varje månad verkar inte vara en hit? Har redan en utbildning men nej, den vill jag inte jobba med... Förstår inte varför jag tog saker så allvarligt förr, det är ju nu som livsavgörande besluten ska ske. Vet inte vad jag vill... Och en partner? Hur ska det gå till? Alla vill ju bara ha sex.

  • Svar på tråden 30 år och "nollad"
  • Anonym (30)
    Tow2Mater skrev 2015-10-13 17:52:18 följande:

    Hitta jobb utomlands? Stor chans det andra kommer på köpet.


    Haha sant. Hade lätt varit gift med tre barn redan för tio år sen. Man blir mer uppskattad utomlands. Frågan är bara varför det aldrig kan vara så här. Kan du komma på ett plus till att vara 30? Mvh
  • Anonym (Tjej24)
    Anonym (30) skrev 2015-10-13 17:58:53 följande:

    Haha sant. Hade lätt varit gift med tre barn redan för tio år sen. Man blir mer uppskattad utomlands. Frågan är bara varför det aldrig kan vara så här. Kan du komma på ett plus till att vara 30? Mvh


    Jag kommer på många plus! Du har förmodligen kommit underfund med hur du funkar på ett bättre sätt än en person i 20-års åldern, du är förmodligen mognare, mer ödmjuk, mindre dömande osv.
  • Anonym (man40)

    Som jag ser det är du 30 år vilket är lite för gammalt för något seriöst i synnerhet om du har skral ekonomi. Hade du haft 1,5-2 miljoner i kapital så är det okej för en 30 åring om du har utseendet med dig. Det är mycket som ska stämma innan man ger sig i lag med någon. Då har vi bara avverkat utseende och kapital, sen finns ju personlig utveckling också.

  • Anonym (30)
    Anonym (Tjej24) skrev 2015-10-13 18:27:32 följande:

    Jag kommer på många plus! Du har förmodligen kommit underfund med hur du funkar på ett bättre sätt än en person i 20-års åldern, du är förmodligen mognare, mer ödmjuk, mindre dömande osv.


    Gud vad gullig du är Det är fint att du som är 24 tänker så om 30-åringar. Ska inte spräcka din bild ;))

    Nej men skämt åsido, ja ett par poletter har väl trillat ner. Man tänker omedvetet mer innan man gör något, faktiskt. Tack.
  • Anonym (30)
    Anonym (man40) skrev 2015-10-13 18:37:11 följande:

    Som jag ser det är du 30 år vilket är lite för gammalt för något seriöst i synnerhet om du har skral ekonomi. Hade du haft 1,5-2 miljoner i kapital så är det okej för en 30 åring om du har utseendet med dig. Det är mycket som ska stämma innan man ger sig i lag med någon. Då har vi bara avverkat utseende och kapital, sen finns ju personlig utveckling också.


    ? För gammal för vad. Du skriver rätt luddigt för att vara 40. Så nu har vi avverkat den biten iaf.
  • Anonym (man40)
    Anonym (30) skrev 2015-10-13 18:39:47 följande:
    ? För gammal för vad. Du skriver rätt luddigt för att vara 40. Så nu har vi avverkat den biten iaf.
    För gammal för någon seriös att vilja ha dig seriöst. Nej det är inte jag som skriver otydligt, det är du som saknar analytisk förmåga.
  • Anonym (30)
    Anonym (man40) skrev 2015-10-13 18:40:50 följande:

    För gammal för någon seriös att vilja ha dig seriöst. Nej det är inte jag som skriver otydligt, det är du som saknar analytisk förmåga.


    Och du bor i en småstad. Ok, då har vi koll på varandra.
  • Anonym (??)
    Anonym (man40) skrev 2015-10-13 18:37:11 följande:

    Som jag ser det är du 30 år vilket är lite för gammalt för något seriöst i synnerhet om du har skral ekonomi. Hade du haft 1,5-2 miljoner i kapital så är det okej för en 30 åring om du har utseendet med dig. Det är mycket som ska stämma innan man ger sig i lag med någon. Då har vi bara avverkat utseende och kapital, sen finns ju personlig utveckling också.


    Du måste ju skämta? Skriver galet otydligt och har helt fel!

    Läste sen att du menar för att hitta nån seriöst, vet du att jag är också 30 och har aldrig haft så många som vill ha nått seriöst med mig som nu. Varenda man jag träffar verkar vilja flytta ihop och bilda familj.
    Jag är fattig och arbetslös med 2 barn, hur förklarar du det? Iofs är jag grym i sängen hahahaha
  • Anonym (Tjej24)
    Anonym (30) skrev 2015-10-13 18:38:01 följande:

    Gud vad gullig du är Det är fint att du som är 24 tänker så om 30-åringar. Ska inte spräcka din bild ;))

    Nej men skämt åsido, ja ett par poletter har väl trillat ner. Man tänker omedvetet mer innan man gör något, faktiskt. Tack.


    Haha nä jag fattar att det inte är så för alla :) men alla mina kompisar är i 30-års åldern och vissa har inga barn, inget särskilt kapital... Man har ändå fördelen att (oftast) vara mer trygg med sig själv. Jag tvivlar inte en sekund på att du kommer träffa någon du älskar och skaffa barn med. Om du nu vill det :)
  • Anonym (-.-)
    Anonym (man40) skrev 2015-10-13 18:37:11 följande:
    Som jag ser det är du 30 år vilket är lite för gammalt för något seriöst i synnerhet om du har skral ekonomi. Hade du haft 1,5-2 miljoner i kapital så är det okej för en 30 åring om du har utseendet med dig. Det är mycket som ska stämma innan man ger sig i lag med någon. Då har vi bara avverkat utseende och kapital, sen finns ju personlig utveckling också.
    Så alla män som är 30+ och skiljt sig och ska börja om räknar kallt med att bli tillsammans med en 20-åring?

  • Stolt Farsa
    Anonym (30) skrev 2015-10-13 17:47:07 följande:

    30 år, inga barn, skral ekonomi, inte mycket vänner...

    Som jag förstår det så verkar det bra att satsa på något som ger cash. Att leva på existensminimum varje månad verkar inte vara en hit? Har redan en utbildning men nej, den vill jag inte jobba med... Förstår inte varför jag tog saker så allvarligt förr, det är ju nu som livsavgörande besluten ska ske. Vet inte vad jag vill... Och en partner? Hur ska det gå till? Alla vill ju bara ha sex.


    Jag förstår inte riktigt vad ditt problem är. Det är ju uppenbart att du har en ganska taskig situation men vad hindrar dig från att ta dig ur den?
  • Anonym (30)
    Stolt Farsa skrev 2015-10-13 21:38:28 följande:

    Jag förstår inte riktigt vad ditt problem är. Det är ju uppenbart att du har en ganska taskig situation men vad hindrar dig från att ta dig ur den?


    Ja, det är ju en strategi jag behöver.
  • Stolt Farsa

    Nej självklart är inte alla bara ute efter sex. Visst är sex en del av en kärleksrelation men jag tror de flesta skulle hålla med om att det krävs lite mer än så om man skall flytta ihop, dela på hushållskostnaderna, skaffa barn och dela liv med varandra. Då räcker det nog inte bara med ett bra sexliv om inget annat stämmer.

    Det handlar om att synas. Röra sig bland folk, registrera dig på dejtingsajter. Sittande fågel får inget. Det är väl bra att ha en ordnat ekonomi och ett bra jobb. Däremot om du ska bli rik så måste du ju ta risker (starta företag, satsa på värdepapper, skriva en storsäljande deckare, programmera en app som förändrar världen, etc.). Sen när du väl fått ett jobb så kan du såklart inte sätta sprätt på alla pengar. minst 10% ska du ju helst lägga undan tills vidare.

    Helt ärligt vad väntar du på? Det är bara du själv som sätter gränserna. Du borde lyssna på den här låten. Det tar knappt 4 minuter.





Svar på tråden 30 år och "nollad"