• KaosArt

    Regelbunden mens med hormonrubbning?

    Hej!

    Jag och min kille var på vårat första möte idag för utredning eftersom vi försökt att bli gravida under lång tid.

    Jag har alltid haft väldigt regelbunden mens och enligt äl-test har jag också regelbunden ägglossning. Läkaren tyckte ju det såklart lär väldigt lovande men när han gjorde vul på mig så såg han att slemhinnan redan var väldigt stor. När den är klar för ägglossning så förstod jag det som att den ska vara ca 7mm (?) och min var nu 7,1 mm på dag 7. Samtidigt hade några äggblåsor växt sig stora, väldigt stora för att ha en vecka kvar till ägglossning. Så det verkade som att kroppen inte synade riktigt.

    Så att ägglossning och slemhinnan inte synkar så att vi kan blir gravid. Men jag förstår inte riktigt hur allt hänger ihop. Sedan började jag fundera på massa såna här frågor när vi åkt därifrån såklart, så jag inte kunde fråga. :) Det verkar altså vara något problem med hormonerna.

    Är det någon som har någon erfarenhet av detta? Någon som har haft samma problem och fått behandling eller så? Det skulle var intressant att höra vad för behandling som kan ges och om ni lyckades bli gravida!

Svar på tråden Regelbunden mens med hormonrubbning?