• sic

    Hon har ingen sexlust

    Hej, jag behöver hjälp och hittade det här forumet.

    Min fru och jag är ca 30 år och har en 3 årig son.
    Vi har det bra i vår relation men det saknas en sak...

    Vårt sexliv existerar knappt, kanske eventuellt kan hon gå med på att ha sex typ 4 gånger om året. (då menar jag att hon inte verkar genuint kåt/sugen utan kanske snarare gör det för min skull)

    Hon säger att hon inte har någon sexlust och att hon inte tänder på någon/något.
    Jag frågade senast igår om hon är attraherad av mig och fick till svar att, nej men hon älskar mig och vill vara tillsammans med mig.

    Jag blir så klart jätte ledsen av att höra det här, dessutom så har jag en stor sexlust och fantiserar om sex med henne flertalet gånger om dagen.

    När jag försöker att förföra henne så säger hon i 99.4% av fallen ifrån och blir sur.

    Vad ska jag göra? Jag älskar henne och min son och vill inte lämna henne bara för detta... 

    Jag kommer på mig själv ibland att fundera på att hitta en älskarinna, nån som vill ha mig och tänder på mig men jag vill inte vara otrogen.

    hjäääälp..... jag behöver närheten

  • Svar på tråden Hon har ingen sexlust
  • 100kgpappa

    Trist läge, men inte helt ovanligt tyvärr.

    Få henne att förstå att du mår dåligt att inte få den fysiska delen av förhållandet.

    Om hon inte vill göra något åt situationen så fråga hur hon ser på ett öppet förhållande.

    Det är helt orimligt att du ska avstå från ett sexliv för att hon inte har nån sexlust alls.

    Vill hon varken jobba på problemet eller låta dig ha sex vid sidan om så får du fundera på om du vill leva resten av livet utan sex, eller om du ska se dig om efter ett nytt förhållande.

    Älskarinna är ingen höjdare, samvetet kommer att gnaga, och smusslandet är en stressfaktor i sig.

    Och kommer det fram blir det en tråkig sepetation, med risk att barnet kommer ikläm.

  • Anonym (gnäll)

    Tror du att du är ovanlig. .sök på forumet så hittar du ett par tusen till med samma problem

  • Anonym (m)

    men ni måste ju kommuncera! och då menar jag inte om själva sexet utan varför hon inte vill.
    deppig, stress, fullt upp med hemmet, barnet? Det finns många saker som kan göra att en person får minskad sexlust. Det viktiga här är att prata med henne och försöka få henne prata om hur hon upplever livet i alla aspeker, inte bara på sexaspekten för oftast hänger det ihop med nåt annat.
    Då märker du förhoppningsvis snart om hon vill försöka hitta sexlust eller inte. Har hon alltid haft lägre sexlust så är det nog sån hon är och då kanske det inte går att ändra, men har hon haft mer förut bör det gå att hitta, men bara om hon är beredd och vill. 

    Men kommer ni ingen vart kanske ni inte ska vara tillsammans? 

  • Anonym (Latinsk tjej)

    bytt henne mot någon kärleksfull tjej som gillar sex och kan ge en man vad han verkligen behöver. Livet är för kort för att vara i en olycklig förhållande.

    ps: Jag är singel, hur ser du ut? vart bor du?  hehe

  • Puppetmaster

    Som vanligt oerhört givande svar ifrån anonyma skribenter. Drömmer


    Parterapi är min spontana tanke. Prova detta och även att kommunicera.. Inte bara om bristen på sex. Prata om ALLT. Det borde finnas någonting som tynger henne och tar kol på sexlusten. Kanske är svaret närmare tillhands än du tror.. Men prata med henne och lär känna henne igen. 


    Människor förändras. Ingen är likadan hela livet. 

  • sic
    Anonym (Latinsk tjej) skrev 2015-10-19 20:43:32 följande:

    bytt henne mot någon kärleksfull tjej som gillar sex och kan ge en man vad han verkligen behöver. Livet är för kort för att vara i en olycklig förhållande.

    ps: Jag är singel, hur ser du ut? vart bor du?  hehe


    Jo jag har tänkt i dom banorna också.

    brunhårig ljus kille med kort hår, rätt så lång, tränar o tar hand om min kropp Norrköping hehe
  • Anonym (Latinsk tjej)

    Hur lång är du? ögonfärg? Jag bor i Stockholm ;-D

  • Anonym (Latinsk tjej)

    Wow! Verkar vara min typ det låter som ngt är super duper fel med henne att inte tända på en sån kille

Svar på tråden Hon har ingen sexlust