• Anonym (Olycklig)

    Hur ofta har ni sex?

    Hej! Jag är gift sedan ca 14 år. Min fru tycker inte om sex, njuter inte av det och skulle helst vara utan. Hon gör det enbart för min skull. Jag tycker en gång i veckan är ok. Annars blir det för mig onani och ibland porr, något jag verkligen inte vill hålla på med. Hur som helst så tycker hon att en gång i veckan är för mycket och kan inte tänka sig att andra har det så ofta. Vi är 40+. Är jag onormal och kanske ska nöja mig med sex en gång i månaden, men det fixar jag inte. Hur är,det för er? Hur ofta har ni sex?

    Tack

  • Svar på tråden Hur ofta har ni sex?
  • Anonym (42)

    Gift sedan 12 år tillbaka. Det går verkligen i vågor för oss. Ibland har vi inte sex alls på en månad, ibland har vi sex dagligen under en period.

  • Anonym (Jag)

    Bröt precis med min man efter 6 år tillsammans. Vi hade sex i snitt 2-4 gånger per vecka, ibland (men väldigt sällan) kunde det bli endast en gång i veckan.

    Detta var han missnöjd med, och ville ha mer. Jag ansåg att det nog var ganska normalt.

  • Anonym (Man)
    Anonym (Jag) skrev 2015-10-27 22:57:52 följande:

    Bröt precis med min man efter 6 år tillsammans. Vi hade sex i snitt 2-4 gånger per vecka, ibland (men väldigt sällan) kunde det bli endast en gång i veckan.

    Detta var han missnöjd med, och ville ha mer. Jag ansåg att det nog var ganska normalt.


    Lät väldigt normalt. Slut pga detta?

    Ts, det låter för lite. Men lika jävligt som det är att inte få bekräftelse av sin partner genom sex, lika jävligt är det att vara den som inte har lust.

    Ni får försöka prata o hitta nån kompromiss som båda känner sig nöjda med.
  • Anonym (Meja)

    Är sambo sedan sju år tillbaka. Det har gått i vågor. Men i snitt är det nog 3-4 gånger i veckan. I vissa perioder flera gånger om dagen och i andra kanske en gång i veckan.

  • Anonym (Jag)
    Anonym (Man) skrev 2015-10-27 23:15:37 följande:
    Lät väldigt normalt. Slut pga detta?

    Ts, det låter för lite. Men lika jävligt som det är att inte få bekräftelse av sin partner genom sex, lika jävligt är det att vara den som inte har lust.

    Ni får försöka prata o hitta nån kompromiss som båda känner sig nöjda med.
    Jag valde att bryta av flera anledningar, bland annat så var han mycket slösaktig med pengar och skulderna ökade och ökade, trots att jag försökte hjälpa till.
    Sen var han otrogen (enligt honom pga. brist på närhet) så ja, man kan ju säga att i slutändan separerade vi på grund av att han ansåg att han fick för lite. Alla andra jag har pratat med tycker också att det är ganska normalt i ett förhållande. Men så tyckte han också att det var helt normalt att kräva jag ska säga att jag älskar honom tio gånger per dag (överdriver inte, siffran nämndes) annars kände han sig inte älskad,.
  • Anonym (Ok?)

    Sambo i 7 år. En gång varannan månad. Vilket jag tycker är för lite men det är det ingen som förstår...

  • Anonym (Man)
    Anonym (Jag) skrev 2015-10-27 23:38:59 följande:

    Jag valde att bryta av flera anledningar, bland annat så var han mycket slösaktig med pengar och skulderna ökade och ökade, trots att jag försökte hjälpa till.

    Sen var han otrogen (enligt honom pga. brist på närhet) så ja, man kan ju säga att i slutändan separerade vi på grund av att han ansåg att han fick för lite. Alla andra jag har pratat med tycker också att det är ganska normalt i ett förhållande. Men så tyckte han också att det var helt normalt att kräva jag ska säga att jag älskar honom tio gånger per dag (överdriver inte, siffran nämndes) annars kände han sig inte älskad,.


    Låter som att om du hade sagt det 100ggr per dag o legat 2ggr/dag så hade han ändå hittat nåt att vara missnöjd över:)
  • Anonym (Man)
    Anonym (Ok?) skrev 2015-10-27 23:41:48 följande:

    Sambo i 7 år. En gång varannan månad. Vilket jag tycker är för lite men det är det ingen som förstår...


    Vem är denna "ingen"? Tror dom flesta förstår.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Man) skrev 2015-10-27 23:44:53 följande:
    Låter som att om du hade sagt det 100ggr per dag o legat 2ggr/dag så hade han ändå hittat nåt att vara missnöjd över:)
    Ja, lite så kändes det :) Tur att det inte bara är jag som reagerar ;)
  • Anonym (Fröken31)

    En gång i veckan. Det försöker jag underhålla även när jag inte känner för det. Jag vill inte "tappa" det. Ofta börjar man ju känns för det efter en liten stund.

Svar på tråden Hur ofta har ni sex?