• IVFtjejer

    Fler som ska påbörja IVF november/december?

    Hej,

    Jag och min man har varit på ett första samtal idag angående IVF då vi har försökt att få barn sedan februari utan att lyckas.
    Jag kommer att göra korta protokollet och med Gonal-F 100. Dock måste vi vänta en hel månad eftersom jag ätit pergotime den här cykeln och det fick man inte ha i kroppen i samband med en IVF...förstår det men jobbigt att vänta. Vill ju börja nu!

    Nån mer som ska starta IVF?

  • Svar på tråden Fler som ska påbörja IVF november/december?
  • monn

    Har ni bara försökt sedan i februari och skall nu göra IVF?


    IVFtjejer skrev 2015-10-28 13:45:06 följande:

    Hej,

    Jag och min man har varit på ett första samtal idag angående IVF då vi har försökt att få barn sedan februari utan att lyckas.

    Jag kommer att göra korta protokollet och med Gonal-F 100. Dock måste vi vänta en hel månad eftersom jag ätit pergotime den här cykeln och det fick man inte ha i kroppen i samband med en IVF...förstår det men jobbigt att vänta. Vill ju börja nu!

    Nån mer som ska starta IVF?


  • IVFtjejer
    monn skrev 2015-10-28 19:43:47 följande:

    Har ni bara försökt sedan i februari och skall nu göra IVF?


    Ja, jag har pco och har inte svarat på medicinen så bra (pergotime) under de här månaderna så då går vi vidare nu.
  • monn

    Jag trodde man skulle ha försökt i ett år för att ens få det. Lycka till!


    IVFtjejer skrev 2015-10-28 20:01:57 följande:

    Ja, jag har pco och har inte svarat på medicinen så bra (pergotime) under de här månaderna så då går vi vidare nu.


  • IVFtjejer
    monn skrev 2015-10-29 04:55:48 följande:

    Jag trodde man skulle ha försökt i ett år för att ens få det. Lycka till!


    Vi betalar själva.
  • Calliope

    Jag ska göra IVF i november. Eftersom jag är singel kommer jag åka till Danmark för min behandling. Jag kör också korta protokollet fast med Menopur 225. Detta blir min andra IVF. 2012 gjorde jag den första behandlingen som resulterade i min son och nu är det alltså dags för syskonförsök.

  • IVFtjejer
    Calliope skrev 2015-10-29 06:39:20 följande:

    Jag ska göra IVF i november. Eftersom jag är singel kommer jag åka till Danmark för min behandling. Jag kör också korta protokollet fast med Menopur 225. Detta blir min andra IVF. 2012 gjorde jag den första behandlingen som resulterade i min son och nu är det alltså dags för syskonförsök.


    Vad kul :)

    Så då funkade det på första försöket när du fick sonen? Hoppas verkligen det gör det för oss med, vill helst bara vara med om ÄP en gång då det verkar sjukt obehagligt. Hur upplevde du ÄP? Hur mådde du under behandlingen ?
  • Calliope

    Jag mådde bra under behandlingen och hade inte svårt för menopursprutorna. Däremot tyckte jag det var obehagligt att ta orgalutranen. Äggplocket var inte heller så trevligt. Jag fick väldigt ont och magen svullnade upp. Jag sjukskrev mig mellan äggplock och återföring och det var bra med tanke på hur jag mådde. Det var skönt att få ett par dagars vila efter äggplocket.

  • IVFtjejer
    Calliope skrev 2015-10-29 09:23:20 följande:

    Jag mådde bra under behandlingen och hade inte svårt för menopursprutorna. Däremot tyckte jag det var obehagligt att ta orgalutranen. Äggplocket var inte heller så trevligt. Jag fick väldigt ont och magen svullnade upp. Jag sjukskrev mig mellan äggplock och återföring och det var bra med tanke på hur jag mådde. Det var skönt att få ett par dagars vila efter äggplocket.


    Usch vad jobbigt, verkligen min skräck att ÄP ska göra ont eller att jag ska bli överstimulerad. Jag låg tydligen väldigt mycket i riskzonen för det sistnämnda och man kommer förmodligen frysa alla ägg och göra en FET i nästa cykel. Vad är orgalutran?
  • IVFjustnu

    Hej, jag och min sambo ska börja med ivf nu i början av nov. Hur många försök har ni gjort och hur gamla är ni? Själv är jag 31 år. 

Svar på tråden Fler som ska påbörja IVF november/december?