• Anonym (ts)

    Aftonbladets spökspecial

    Var det någon som såg det? Är ghost radio appen fejk eller på riktigt? Jag installerade appen för skojs skull och den visade på närvaro efter 1 minut, jag frågade vem som var där och då svarade en kvinna " Min familj". Blev lite skraj så jag stängde av den. Någon som vet om det är möjligt eller om det är fejk?

  • Svar på tråden Aftonbladets spökspecial
  • Jojjsen

    Jag vill ha mer än bara "såklart det är fejk" hur kan jag få reda på om epv appen verkligen är fejk? Mer än att du bara tror det? jag skulle vilja ha lite bevis. Jag har fått in en massa röster via ghost radio... tro mig jag vill mer än gärna att den är fejk.

  • WeirdnessUnfolds

    Tja, jag har kollat på svenska spökjägare som använder appen flitigt, och det är ofta liknande svar genom deras utredningar, dock så har de nämnt namn på personer som var på plats eller nämnt en plats som ligger i närheten. Ett sätt är att kolla up källkoden och se hur själva appen är upbyggd. Om det är någon slags språksyntes som är kopplad till hur telefonen känner av magnetfält så är den sann. Det bör även påpekas att företaget som gör den verkar vara proffsigt, samt har även riktig support till den, som fekappar inte brukar att ha. Men tro vad du vill.

  • John22

    Frågan du borde ställa är: har du några som helst bevis för att det skulle vara på riktigt?

Svar på tråden Aftonbladets spökspecial