• dn998

    FET/IVF November 2015

    Finns det fler därute som planerar inför IVF/FET nu i november?
    Kanske vi kan samlas här och prata tills det blir dags?!
    Det skulle vara skönt att dela lite tankar med andra som också
    är med i denna IVF/FET- karusellen.

    Själv ska jag, om allt går som det ska göra en FET nu i november.
    Har ett barn sen tidigare som jag fick 2013 genom mitt första försök med IVFHjärta
  • Svar på tråden FET/IVF November 2015
  • FruGrävling

    Väntar på mens för att starta behandlingen inför FET. Mensen bör komma närsomhelst - idag är dg 5 efter Provera och så här lång tid har jag aldrig behövt vänta förut.

    Detta blir vår första återföring. Vi gjorde IVF i augusti/september men det fick bli totalfry då jag blev överstimulerad. Som tur är fick vi 11 fina blastocyster till frysen så förhoppningsvis har vi så det räcker o blir över till syskon också.

  • Lilly2013

    Hej!!
    Ska förhoppningsvis börja med Menopur i morgon. Gjorde en IVF i september   Satte in 2 st men inget tog sig. Tyvärr blev där inga till frysen heller. Så nu börjar vi på helt ny kula. Fick Gonal-F förra gången nu ville de byta till Menopur.
    Håller tummarna för oss
    Är 40+ och har inga barn.

  • Lilly2013

    Ska ta första sprutan ikväll. han såg redan idag 11 st 5 på ena sidan, 6 på andra och han sa att det kunde bli fler.  Detta fick vi inte veta innan vi satt igång förra gången. Hoppas hoppas.

  • angels8

    Hej !!

    Samma här väntar bara på min mens för att sen köra en fet återföring ...har ???????????? ägg kvar från början var det 10 men bara 5 som gick att lång odla..

    Detta är en tuff och svår bergodalbana ,så vi tog ett pass ifrån allt och bara tänkte på oss för en stund????????Men nu är vi fit for fight ????????????

  • angels8

    Hej !!

    Samma här väntar bara på min mens för att sen köra en fet återföring ...har ägg kvar från början var det 10 men bara 5 som gick att lång odla..

    Detta är en tuff och svår bergodalbana ,så vi tog ett pass ifrån allt och bara tänkte på oss för en stundMen nu är vi fit for fight

  • Mrs Liljekonvalj

    Hej, vi har precis gjort ett försök att återföra en blastocyst. Gjorde återföring i torsdags, 5 nov. Känns spännande! Vi har en son sedan tidigare, oxå via ivf... Hänger gärna med här!????

  • FruGrävling

    Mensen krånglade och kom inte riktigt som vanligt så jag var in på en extra ultraljudskontroll igår. Det visade sig att jag hade en stor cysta på höger äggstock igen

    Min ordinarie läkare ska höra avsig imorgon med besked om hur vi går vidare - antingen får jag fortsätta med östrogen, punktera cystan och göra återföring som planerat. Eller mer sannolikt måste vi avbryta, punktera cystan och sen börja om igen men då med nedreglering innan östrogenet.

    Det känns bara så hopplöst just nu. Varför måste allt jävlas och ta tid. Vi har varit planerade för IVF sen feb/mars men har ännu inte ens kunnat göra ett enda återförande. Om vi måste avbryta nu hinner vi säkert inte ens med innan jul utan får vänta till nästa år. Jävla skit cystor

  • Ztella

    Är gärna med här, är 30 år och har en son efter ivf 2013.
    Nu planerar vi syskonförsök och hoppas på fet i början på december.

    Har pcos så just nu testar jag med ägglossnings test för att se om vi ska göra återinförandet i en ostimulerad cykel, eller om det behövs nåt ägglossningsstimulerande.

Svar på tråden FET/IVF November 2015