• smokiloki

    Julklappstips/budget till flickvän

    Hej. Jag har lite funderingar runt julklapp till min flickvän. Hon studerar och har en hundvalp så hon har knappt aldrig pengar till att köpa saker till sig själv, jag får efter alla räkningar ca 13000 kvar, dock så försöker jag spara runt 8000-10000kr varje månad till en bostadsrätt. 

    Min fråga är: Är det too much att ge henne en mobil för 3700kr och kanske lite saker till hennes hundvalp för 200-300kr eller borde jag köra på min första idé att göra en presentkalender där hon får varannan dag en sak till henne och andra dagen till sin hundvalp? Tänkte 2000kr totalt. 


    Hon är fortfarande uppspelt om att ge och få presenter, därför jag är lite kluven för vill inte give too much men endå att det ska vara uppskattat av henne. Själv bryr jag mig inte så mycket om julklappar osv så hon kanske bara köper nåt jag behöver för max 500-800kr.


    Tack på förhand! :)

  • Svar på tråden Julklappstips/budget till flickvän
  • Aniiee

    Jag är väl lite barnslig, men jag skulle älska att få en paketkalender till mig och min hund. Samtidigt tänker jag att om du ger henne en mobil för 3700 så känns det mer (jag skulle bli mer obekväm) än om jag fick ett gäng småsaker till samma värde utspritt över flera dagar/veckor.


    Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • Eleonor01

    Jag tycker att det är på tok för mycket pengar att lägga på sin flickvän. Hur gamla är ni? Jag gav en tv till min man i 40 års present men det va ju liksom till oss båda. Hade Inte känt mig bekväm att få något så dyrt. Små saker som man kan använda tillsammans typ hotellövernattning skulle gått hem hos mig. Men en mobil.... Nä den köper jag själv isf

  • AnnaZL

    Du har pengar, hon gillar presenter, du vill göra henne glad- kör på!
    Behöver hon en ny mobil är det ju en jättebra present, annars paketkalendern.

  • smokiloki
    Tow2Mater skrev 2015-11-03 18:01:12 följande:

    Kommer mobilen med ett abonemang? Vem ska betala det?


    Nej den betalas kontant, hon har redan ett abonnemang utan en bindande avtal.
  • smokiloki
    Eleonor01 skrev 2015-11-03 17:01:26 följande:

    Jag tycker att det är på tok för mycket pengar att lägga på sin flickvän. Hur gamla är ni? Jag gav en tv till min man i 40 års present men det va ju liksom till oss båda. Hade Inte känt mig bekväm att få något så dyrt. Små saker som man kan använda tillsammans typ hotellövernattning skulle gått hem hos mig. Men en mobil.... Nä den köper jag själv isf


    Vi är runt 25 års åldern och varit tillsammans över 2 år. jag tror jag kommer köra på kalendern, känns lite maffigt när man sitter med hennes släkt och att hon får en ny mobil, känns lite som de blir en obekväm situation att alla tänker oj typ.
  • Aniiee
    smokiloki skrev 2015-11-03 18:45:26 följande:
    Vi är runt 25 års åldern och varit tillsammans över 2 år. jag tror jag kommer köra på kalendern, känns lite maffigt när man sitter med hennes släkt och att hon får en ny mobil, känns lite som de blir en obekväm situation att alla tänker oj typ.
    Jag tycker du tänker helt rätt där.
    Will you be forgiven when the cold grave has come?
Svar på tråden Julklappstips/budget till flickvän