• Marremarräng

    BF i juli 2016 som bor i Göteborg eller i närheten.

    Hej! Jag heter Marie och är 39 år och bor i Mölnlycke utanför Göteborg. Söker andra gravida tjejer som ska ha barn i sommar. Jag är ensamstående men alla r välkomna i tråden oavsett ålder och partner/ singelmamma.

  • Svar på tråden BF i juli 2016 som bor i Göteborg eller i närheten.
  • Pyretsmamma82

    Också från Gbg och är gravid med första barnet. BF runt 10/6.

    Hur mår ni?

  • Marremarräng

    Hej tjejer! Har varit så trött och knappt orkat skriva zzzz... Idag va jag på mitt första ultraljud och fick se ett pyttelitet foster och ett pickande hjärta :) Annars mår jag mest lite illa på morgonen och är trött! Hur mår ni andra?

  • Maaarlene

    Så härligt med ett litet hjärta!

    Jag mår mestadels bra. Blev lite ledsen tidigare när jag insåg att foglossningen kom redan i v 5 denna gången. De tidigare graviditeterna har den inte kommit förrän i v 14. Det kändes lite surt.

  • mcflurry

    Hej tjejer

    Gjorde fostervattensprov idag... Vi vill veta att bebis är ok. Vi gjorde aldrig KUB utan gick direkt på fvp. De var såå proffsiga och gick så snabbt!

    Å vi fick se bebis!! Vi fick höra hjärtljuden.. Och verkar oxå som jag är ett par dagar längre gången.. Än mina beräkningar.

    Underbar känsla att få se och höra pyret som växer i magen!!

  • Moorii

    Hej på er!

    Jag är 33 och är gravid för andra gången i år, förra blev ett fördröjt missfall :/ är i vecka 6 och vi är väldigt oroliga att något ska vara fel igen, så nu väntar vi egentligen bara på ultraljudet vi ska göra om några veckor. Förväntar mig det värsta tyvärr.. Har molvärk, lite ömma bröst(inte alls som förra gången), lite svullen och extremt trött. Trots nio timmars sömn inatt så går ögonen i kors.

    Mcflurry: visste inte att man kunde göra fostervattensprov direkt, utan kub? Vart gör man det, och vad kostar det?

  • mcflurry
    Moorii skrev 2015-11-17 14:59:53 följande:

    Hej på er!

    Jag är 33 och är gravid för andra gången i år, förra blev ett fördröjt missfall :/ är i vecka 6 och vi är väldigt oroliga att något ska vara fel igen, så nu väntar vi egentligen bara på ultraljudet vi ska göra om några veckor. Förväntar mig det värsta tyvärr.. Har molvärk, lite ömma bröst(inte alls som förra gången), lite svullen och extremt trött. Trots nio timmars sömn inatt så går ögonen i kors.

    Mcflurry: visste inte att man kunde göra fostervattensprov direkt, utan kub? Vart gör man det, och vad kostar det?


    Via vår BVC. Men tror man måste fyllt 35.. Dock inte säker.

    Grattis till plusset!! Vet vad du går igenom. Blev själv gravid i juni, fick missfall i juli..sen gravid igen i augusti...å nu är jag redan i v16

    De veckorna där i början när man inte vet.. Blir det nåt eller blir det inte. Kan trösta dig med att du redan haft din del..så nu borde det gå vägen denna gång för dig
  • Katten08

    Hallå!


    Är 19 år (fyller 20 innan bf) och är enligt mensen beräknad 19 juli, är alltså i vecka 5+6 idag. Är min första graviditet så tycker detta är väldigt nytt för mig, men samtidigt väldigt roligt och spännande! :)

Svar på tråden BF i juli 2016 som bor i Göteborg eller i närheten.