• Kramvis

    Ettåring med reflux

    Min son som blev 1 i början på oktober har äntligen fått medicin mot reflux. Han blir behandlad med Nexium.

    Är det någon som vet hur länge det tar innan medicinen ger resultat? Läkaren sa att jag ska behandla honom i 8 veckor då det kan ta ett tag innan man ser någon bättring. Det har nu gått 5 veckor och jag ser ingen skillnad alls.

  • Svar på tråden Ettåring med reflux
  • Kramvis

    Tack! De känns som de borde blivit bättre nu om det skulle funkat. Han äter en påse per dag. Ska ringa läkaren på måndag ????

  • Långbenopluto
    Kramvis skrev 2015-11-07 22:07:57 följande:

    Tack! De känns som de borde blivit bättre nu om det skulle funkat. Han äter en påse per dag. Ska ringa läkaren på måndag ????


    Ja, ring dom på måndag.
  • Kramvis
    Kramvis skrev 2015-11-07 22:07:57 följande:

    Tack! De känns som de borde blivit bättre nu om det skulle funkat. Han äter en påse per dag. Ska ringa läkaren på måndag ????


    Jäkla telefon. Frågetecknen var egentligen en smiley ;)

    Så det var inte menat att låta som en fråga.

    Han spyr nästintill hela tiden. Har mycket uppstötningar. Inte gått upp mycket i vikt sen 9 mån men eftersom han också rör sig kan det lika gärna bero på det. Ganska bra aptit men ibland vill han inte äta. Annars en pigg och glad kille men han spyr så mycket så det blir jobbigt för han men också för oss
  • Kramvis

    Nu gör man ju vad som helst bara för att slippa eländet. Stackarn går och rapar och "klunkar" hela tiden. Spy på alla kläder, spy på golven och på möbler. Tack för svar! Hoppas läkaren har något vettigt att säga imorgon

Svar på tråden Ettåring med reflux