• izsaa

    För ung för Pergotime??

    Fick min diagnos PCO för en månad sen, och då sa min gynekolog att i Karlstad (där jag bor) så är den lägsta åldern för att få pergotime 25 år. Stämmer verkligen det? Eller var det bara nånting hon sa för att hon anser att jag är för ung för att påbörja en behandling nu? Jag är 18 år, har tagit studenten, jobbar heltid, har en egen lägenhet med min sambo som är 21, och även han har heltidsjobb. Vi har vart ett par i fyra år och försökt bli gravid i ett år. Och som jag förstår så har man rätt till hjälp efter ett år. Så nu undrar jag, hur gamla var ni när ni fick pergotime?

  • Svar på tråden För ung för Pergotime??
  • Giinaam

    Jag blir 24 i början på nästa år och fick pco-diagnosen för två månader sedan. Fick pergotime utskrivet av min läkare.

  • Melinda05

    Det är en lögn! Jag känner flera som har fått pergo utskrivet . Jag har själv testat pergo flera kurer, utan resultat. En dag bestämde jag mig för att prova rosenrot 2 om dagen och bisolvon max dos + vitamin tillskott kvinna. Jag blev gravid efter 14 månaders försök , gissa om vi blev överlyckliga :D ! Jag är nästan säker på att det var det som hjälpte mig efterssom jag fick en väldigt "stark" ägglossning som även gjorde ont. Jag hade läst om rosenrot metoden här på familjeliv då flera hade lyckats , och för mig funkade det:)

  • Decibel84

    Letrozole(tror det stavas så:) är mer effektivt och vad jag vet så är det fler sjukhus som går över till detta preparat istället för pergotime.

  • Zamira

    Hm, knepigt att de sa så, vet flera som varit under 25 när de fått pergo!


    Går du på CSK eller Charlotta?

  • izsaa
    Zamira skrev 2015-11-09 16:36:50 följande:

    Hm, knepigt att de sa så, vet flera som varit under 25 när de fått pergo!

    Går du på CSK eller Charlotta?


    Hej, jag går på CSK. Men ska ringa imorgon för att få en tid hos min ordinarie gynekolog, så får vi se vad han säger.
Svar på tråden För ung för Pergotime??