• Anonym (Var?)

    Var hittar man en kvinna som vill ha ett seriöst förhållande?

    Ja, som rubriken lyder. Jag är en singelman på 30, lite drygt, som vill hitta en kvinna för förhållande.

    Förslagsvis någon mellan 25 och 35 år. Någon som vill ha något seriöst, som vill ha familj och barn och som växt upp så pass att hon hellre vill spara ihop pengar till en vettig bostad och familjeliv än att resa jorden runt eller gå ut och festa.

    Men var hittar man sådana kvinnor? Jättemånga jag pratar med säger att de inte vill ha barn eller så har de passerat 30 men lever ändå som "säsongare". Dvs hemma i Sverige och jobbar på sommaren och sedan ute i världen och reser eller åker skidor resten av tiden.

    Säkert jättekul att leva så om man inte vill ha familj och barn.

    Det känns som att alla svenska kvinnor är omogna och lever som förvuxna tonåringar. Man vill skjuta upp familj och barn tills man fyllt 50, fast det inte går.

    Så. Någon som har tips? Ska man konvertera till islam kanske och söka sig till en annan kultur där familjelivet sätts högre än i den svenska kulturen?
  • Svar på tråden Var hittar man en kvinna som vill ha ett seriöst förhållande?
  • Ego Lovers

    Jag hittade min man på krogen för över tjugo år sedan, vår dotter hittade sin man på krogen och de har varit ett par i tre år. Så krogen verkar vara ett bra ställe, iaf för oss.

  • Anonym (man med klös)

    Jag håller med dig. Svenska kvinnor är degenererade. Så det kanske finns en mening i att de inte avlar sig vidare.

  • Anonym (Mmhm)

    Undrar samma fast tvärtom. Vart hittar man män som vill ha nåt seriöst, familj och barn osv.?

  • Anonym (Var?)
    Anonym (Mmhm) skrev 2015-11-09 00:24:29 följande:

    Undrar samma fast tvärtom. Vart hittar man män som vill ha nåt seriöst, familj och barn osv.?


    Typ ÖVERALLT?!? Glad
  • Anonym (här :))

    Var? Här! :)

    Jag är intresserad av ett seriöst förhållande och jag kan ju knappast vara ett unikum.

  • Kereza

    Nej, det är svårt - bakåt i tiden har det alltid varit kvinnor som "velat" ha familj och stabilitet, och männen som flängt omkring och rest och varit vilda.

    Vi förefaller ha bytt roller där, för fan varenda jävla karl jag träffar vill typ gifta sig och ha barn...skitjobbigt...jag vill egentligen bara ha en KK och frihet, men nej, det går inte - monogami och stabilitet vill de ha...binda upp och låsa fast, och avla en massa. Huvva :( 

  • Anonym (Var?)
    Anonym (här :)) skrev 2015-11-09 00:34:26 följande:

    Var? Här! :)

    Jag är intresserad av ett seriöst förhållande och jag kan ju knappast vara ett unikum.


    Haha, svarar du mig eller Mmhm? :)
  • Anonym (Var?)
    Kereza skrev 2015-11-09 00:35:24 följande:

    Nej, det är svårt - bakåt i tiden har det alltid varit kvinnor som "velat" ha familj och stabilitet, och männen som flängt omkring och rest och varit vilda.

    Vi förefaller ha bytt roller där, för fan varenda jävla karl jag träffar vill typ gifta sig och ha barn...skitjobbigt...jag vill egentligen bara ha en KK och frihet, men nej, det går inte - monogami och stabilitet vill de ha...binda upp och låsa fast, och avla en massa. Huvva :( 


    Ja, verkar så. Konstigt och tråkigt. Nu får vi män känna på hur kvinnor haft det i århundraden... Obestämd
  • Kereza
    Anonym (Var?) skrev 2015-11-09 00:37:16 följande:
    Ja, verkar så. Konstigt och tråkigt. Nu får vi män känna på hur kvinnor haft det i århundraden... Obestämd
    Haha, så illa ska det inte behöva vara - jag tror det är mer ok för män att vilja ha familj nu - men motsatsen har också blivit sann för kvinnor; det är ok att inte vilja vara mamma och husfru.

    That said; det finns gott om män som vill vara fria och knäppa (vet jag, även om jag inte träffar dem personligen...) och alla mina kvinnliga kompisar har barn och karl och villa...så de finns, de med (och det finns de som Inte är tagna redan också :p )

    Lycka till, helt enkelt :) 
  • Anonym (Mmhm)
    Anonym (Var?) skrev 2015-11-09 00:26:23 följande:

    Typ ÖVERALLT?!? 


    Jaså du. De flesta jag träffar på vill bara leka i många år till. Ligga runt, jobba utomlands, ut på krogen, satsa på karriären, studera mer osv. Vissa är halvt öppna för att skaffa en flickvän om hon är något väldigt extra men inget mer seriöst än så och barn vill de absolut inte ha förrän om möjligtvis 10-15 år.
Svar på tråden Var hittar man en kvinna som vill ha ett seriöst förhållande?