• densan

    skaffa barn med killkompis?

    Jag är 31 år, singel och har en enorm barnlängtan. Nu har jag börjat prata med en killkompis till mig (hetro) som också är singel och har barnlängtan. Vi funderar på att skaffa barn ihop och ha delad vårdnad. Någon som har erfarenhet av det och hur fungerar det i sådana fall? Både praktiskt och känslomässigt?

  • Svar på tråden skaffa barn med killkompis?
  • Ragdoll83

    Jag tror inte att det är en bra idé. Var rädd om er vänskap och blanda inte in barn i den.

    Du har tid på dig att hitta en partner och skaffa barn. Det är lätt att känna sig ensam under graviditeten och jag tror att det inte kommer att falla sig naturligt för en vän att finnas för en på det sättet som säkerligen behövs.

  • densan

    Tack för ditt svar.
    Dock har vi redan pratat igenom väldigt mycket och är så gott som säkra att vi ska gå igenom detta. Så vill mest ha tips o råd för de som tidigare gjort samma sak

  • Decibel84

    Folk skaffar barn med killar från krogen, så absolut ska du skaffa barn med din killpolare om du så vill.
    Ni är båda vuxna  människor, tid är dyrbart. Personligen skulle jag aldrig kunna föreställa mig att LIGGA med min kompis, men går ju att lösa på andra sätt.

  • FamiljeFaderGudFader

    Oftast inte alltid! så skaffar kvinnor barn med en man som hon känner en Attraktion till. Då det är bevisat att barnen blir friska av att kvinnor och män selektivt väljer någon som har bra gener. Kvinnor och män har inbyggt i sig att känna en extrem Attraktion och vilja att föröka sig med vissa specifika människor.. med detta menar jag känner du en stark attraktion till din vän? Annars tycker jag att du bör vänta på MR right

  • Decibel84
    FamiljeFaderGudFader skrev 2015-11-09 17:37:17 följande:

    Oftast inte alltid! så skaffar kvinnor barn med en man som hon känner en Attraktion till. Då det är bevisat att barnen blir friska av att kvinnor och män selektivt väljer någon som har bra gener. Kvinnor och män har inbyggt i sig att känna en extrem Attraktion och vilja att föröka sig med vissa specifika människor.. med detta menar jag känner du en stark attraktion till din vän? Annars tycker jag att du bör vänta på MR right


    Mr right? come on!

    Barn mår bra av att komma till familjer som önskar barn. Skitsamma om ungens pappa är Mr right eller ett rör på en klinik
  • FamiljeFaderGudFader
    Decibel84 skrev 2015-11-09 20:17:33 följande:

    Mr right? come on!

    Barn mår bra av att komma till familjer som önskar barn. Skitsamma om ungens pappa är Mr right eller ett rör på en klinik


    Du har rätt absolut ett hem där man är älskad är bäst. Det jag menar är att man bör försöka hitta en partner som kroppen vill ha då vi är genetiskt programmerade att få så bra avkomma som möjligt.. Detta är mer romantiskt än det faktiskt låter
  • Decibel84
    FamiljeFaderGudFader skrev 2015-11-09 20:24:09 följande:
    Du har rätt absolut ett hem där man är älskad är bäst. Det jag menar är att man bör försöka hitta en partner som kroppen vill ha då vi är genetiskt programmerade att få så bra avkomma som möjligt.. Detta är mer romantiskt än det faktiskt låter
    Jag antar att TS kanske dejtat några. Finns också de som vill ha barn men inte en partner...vetinte vilken av dessa TS är.
    Jag tror vi iaf måste tänka utaför boxen, alla är inte kvinnor i en svensson relation där man bor ihop med pappan. Finns många olika familjer idag.

  • annasv1980

    Ni bör noga tänka igenom detta. Vad händer när ni träffar varsin partner. Tänk om någon begär ensam vårdnad eller vill flytta ifrån orten ni bor på. Hur ska ni fördela kostnader såsom barnomsorg, räkningen går automatiskt till boendeföräldern? Barnbidraget? Det finns mängder av småsaker som man inte ser i förväg men som kan bli upphov till stora konflikter. Vet killkompisen att ett spädbarn inte bör bo växelvis utan att han endast kan ha umgänge med det? Det dröjer många år innan det är lämpligt för ett barn att hålla på och växla boende. Du kan känna dig väldigt ensam. Hur delar ni föräldraledigheten när barnet inte bor hos pappan? Vabb? Kan säkert komma på fler fällor men jag vill bara öppna era ögon.

  • FamiljeFaderGudFader
    Decibel84 skrev 2015-11-09 20:29:32 följande:

    Jag antar att TS kanske dejtat några. Finns också de som vill ha barn men inte en partner...vetinte vilken av dessa TS är.

    Jag tror vi iaf måste tänka utaför boxen, alla är inte kvinnor i en svensson relation där man bor ihop med pappan. Finns många olika familjer idag.


    Jag förstår dessa kvinnor och män med barnlänktan.. och jag tycker inte det är fel i sak att skaffa barn bara för att göra det så att säga får en känsla av att ts ändå gillar vännen lite mer än som en vän, men det är bara jag och mitt stora ego som tror sig veta allt säger hehe
  • alexias mamma

    Detta har jag diskuterat flera gånger med vänner. Jag tror detta är det bästa, skaffa barn med någon som man känner väldigt väl utan känslor inblandat. Och som man då förhoppningsvis vet hur den fungerar även när den är arg och så.

    I dom allra flesta fall skiljer sig ju föräldrarna ändå, ibland väldigt bittra avslut. Då är det ju så sjukt mycket bättre att skaffa barn med någon man inte behöver skiljas ifrån.

    Kör på och lycka till, det kommer gå bra!

Svar på tråden skaffa barn med killkompis?