orkar tamefaan inte städa mer!!!
Nu behöver jag tips och råd!!
Familj på tre barn 10 år 9år och 2 år. Hund och sambo. Stoort hus.
Sambon och barnen är väldigt duktiga på att dra fram grejer.
Tex: Någon letar något i en låda. Man lyfter ur saker för att hitta. Man hittar saken, tar den och går. I bästa fall stänger man lådan. Att lägga tillbak det man lyft ur händer aldrig.
Eller: Man borstar håret inne på toaletten. Nått intressant händer i köket, man fortsätter borsta håret när man går till köket för att kolla. Håret är färdigborstat och borsten läggs på köksbordet.
osv osv osv.
Väskor brev vantar eller vad man råkar ha i händerna när man passerar hallen släpps lämpligt av på hallbyrån.
Listan kan göras lång. Och jag plockar plockar och plockar lite till. Själva städningen hinner jag aldrig fram till, för det kan lätt ta en hel eftermiddag bara att plocka bort allt, leta reda på all smutstvätt som man släpper i soffan/sängen/golvet
Jag får på riktigt ångest av att komma hem på dagarna. Oväntat besök släpper jag inte in i röran och jag avskyr när barnen tar hem kompisar då huset alltid är kaos.
Tråkigt nog är det bara jag i familjen som misstrivs i kaoset. De andra bryr sig inte, och är därmed svårmotiverade att göra något åt saken.
Någon gång i månaden får jag vansinnesutbrott över röran och då kan alla hjälpa till och städa, men två dagar senare är kaoset ett faktum.
Jag är extrem perfektionist, det vet jag. Men hur bär man sig åt för att mötas på mitten och iaf hålla hemmet sanitärt?
Just nu skulle jag helt ärligt kunna bli utbränd pga detta.