• Kattunge15

    Vilken förlovningsring ska jag välja?

    I helgen friade min sambo till mig och gjorde mig så glad!!

    Han hade med en ring som han hade när han friade som var för stor. Idag var vi hos smyckesaffären och kikade på ringarna och jag kan INTE välja mellan dessa två! Vilket problem va :)?!

    Skulle hur som helst vilja ha era åsikter, vilken gillar ni bäst? Vilken passar bäst ihop med en kommande vigselring?

    Ringen ska vara i vitguld så färgen på dessa är fel:



    Ge mig era åsikter :)!

  • Svar på tråden Vilken förlovningsring ska jag välja?
  • mammaåten

    Hur vill du att vigselringen ska se ut senare? Har en kompis som insåg att vigselringen hon absolut ville ha inte passade ihop med förlovningsringarna de redan hade så fick köpa ny förlovningsring också! :)

  • Kattunge15

    Oj hehe det vill jag gärna undvika :) jag har ingen aning... Kvinnan i smyckesaffären sa att den med flest stenar är lättast att matcha med... Men jag gillar båda två... :)

  • BCH52

    Den nedre. Designen ser mer balanserad ut med flera stenar.

  • äldreochklokare

    jag är  inte mkt för stenar. Jag tycker det fastnar i kläderna osv, så jag skulle i så fall ta några små stenar som sitter nedsjunkna i ringen, inte uppepå, men det är ju jag det 

    Och egentligen anser iaf jag att det pråliga i så fall hellre är på vigselringen, inte förlovningsringen.

    Förlovade mig nyss och vi valde skrift utanpå :)

  • Kattunge15
    Jag är bara jag skrev 2015-11-19 21:42:11 följande:

    En förlovningsring har inte stenar-det där är vigselringar båda två.


    Det kan säkert vara båda två. Affären hade dessa som förlovningsringar :)
  • Starka

    Dom är väl fina bägge två jag personligen tycker inte om stenar i förlovningsringar men det är inte jah som ska ha den. Tycker det blir för pråligt med sten både i vigsel och förlovningsring mer stilrent med slät. Om jag absolut skulle välja mellan dom två så hade jag valt den översta

    Grattis till förlovningen förresten

  • Seven Costanza

    Jag gillar designen bättre på den understa - dock tycker jag att färgen på den översta ser ut som vanligt rödgula medan den understa ser ut att vara i roséguld - det är en annan färg och kommer inte passa om du vill ha en vanlig rödguldig vigselring. Om det är rödgula du vill ha kanske du ska dubbelkolla detta .

  • Jw83

    Min man valde en diskretare förlovningsring och sedan så la vi krutet på vigselringen. Jag har en vigselring med många små snirkliga detaljer och diamanter på skenan och sedan tre stora diamanter i mitten( den största i mitten och två mindre vid sidorna). Min vigselring är helt unik och väldigt vacker. Hade jag haft en förlovningsring i samma stil så hade det sett väldigt dumt ut tillsammans. Min vigselring och förlovningsring komplettera och lyfter fram varandra :)

    Om du väljer någon av ringarna på bilden så blir du begränsad i ditt val av vigselring. Om du har stenar på båda blir det lätt väldigt "guldfynd-annons", " shoppat på glitter". Om du förstår hur jag menar.

  • MadHatter

    Jag föredrar de traditionella släta förlovningsringarna och får väl erkänna att jag inte ser nån direkt skilnad på ringarna förutom färgen som vi inte skulle bry oss om. Jag räknade stenarna och såg att de skilde sig men i princip tror jag de uppfattas som lika av en utomstående när di bär ringen.

    Känns de likadant?

    Jag tänker att bekvämligheten borde vara en väldigt viktig del av en ring man tänkt bära jämt.

  • Hoppelefant

    Gillar den understa mer, tycker den ser mer balanserad ut, annars så är dom ju i princip likadana så :P

    Angående stenar eller inte,så gör som du vill :) jag gillar stenar och har stenar på både förlovningsringen och vigselringen :) tycker det är jätte fint med en halv/hel allians till solitär ringar :) så jag har en ring med stor i mitten och sedan små i skenan som förlovningsring och sedan en bred halvallians på 1,5ct till vigselring och älskar dom :)

    Sen så struntar jag totalt i om folk som jag inte känner tror dom är oäkta :P

  • silvergirl

    Grattis, vad roligt för er! Jag tycker den med få stenar. Färre stenar som kan ramla av, fastna i håret, mer bekvämt och skaver mindre mot dom andra fingrarna, om nu de går över stenarna. Det är en varje-dag ring, då passar det med lite mindre bling tycker jag

  • Jw83
    Hoppelefant skrev 2015-11-20 08:53:06 följande:

    Gillar den understa mer, tycker den ser mer balanserad ut, annars så är dom ju i princip likadana så :P

    Angående stenar eller inte,så gör som du vill :) jag gillar stenar och har stenar på både förlovningsringen och vigselringen :) tycker det är jätte fint med en halv/hel allians till solitär ringar :) så jag har en ring med stor i mitten och sedan små i skenan som förlovningsring och sedan en bred halvallians på 1,5ct till vigselring och älskar dom :)

    Sen så struntar jag totalt i om folk som jag inte känner tror dom är oäkta :P


    Jag gillar också stenar :) Men man behöver ju inte ha alla på samma finger.

    TS. Varför inte köpa en enklare förlovningsring så du kan bara mer fri i valet av vigselring? Du kan ju alltid köpa en alliansing till högerhanden.
  • Grus grus

    Jag gillar förlovningsringar utan stenar. Min vigselring ser ungefär ut som den nedersta, fast nitton stenar på vitguld och mer nersänkta i ringen. Jobbar som förskollärare så kan inte ha ringar som sticker ut.


    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • skatergirl81

    Jag har en ring med diamanter som förlovningsring, stenarna är nedsänkta i ringen så de skaver inte mot de andra fingrarna. Välj en som inte är för tjock, mina är det och tog ett tag att vänja sig vid det, det blir mindre bekvämt helt enkelt. Har en slät ring som vigselring, och ja man kan göra så, man kan göra precis som man vill. Tycker det är fint med en slät och en med diamanter till!

Svar på tråden Vilken förlovningsring ska jag välja?