• Anonym (T)

    Avbrutet sex på ägglossningsdagen

    Hur stor är risken/chansen att jag blev gravid idag? Har ägglossning idag (tydligen, kolla nyss), jag och karln körde avbrutet. Han kom precis när han drog ut den, han fick bråttom där med att hinna. Efter en halvtimme körde vi en omgång till men de kom han inte alls. Va tror ni?

  • Svar på tråden Avbrutet sex på ägglossningsdagen
  • Ellaria

    Det är helt omöjligt att säga hur stor risk det var att du blev med barn idag. Det beror på så otroligt många variabler. Vänta 14 dagar, ta ett graviditetstest.


    You know nothing, Jon Snow
  • Ellaria

    Slösa inte pengar på ett dagen efterpiller, då de bara förhindrar ÄL, vilket du uppenbarligen redan haft.


    You know nothing, Jon Snow
  • Anonym (T)

    Nej de är klart de är omöjligt. Tänkte mest om nån trodde att de är "väldigt liten"- eller "väldigt stor" risk. Kanske nån med egen erfarenhet?

    Jag är inte helt säker på ägglossningen. Har en app för att hålla koll på mensen, enligt den skulle jag iallafall ha ägglossning och jag har regelbunden mens

  • Anonym (Dr Phil)

    Risken är ganska stor eftersom han inte riktigt med, och då sprutat in lite mer än försatsen.

  • Flisan79
    Anonym (Dr Phil) skrev 2015-11-22 21:08:11 följande:

    Risken är ganska stor eftersom han inte riktigt med, och då sprutat in lite mer än försatsen.


    Försatsen kan dessutom innehålla spermier så avbrutet är aldrig en "säker" metod.
  • Anonym (Dr Phil)
    Flisan79 skrev 2015-11-22 21:11:43 följande:
    Försatsen kan dessutom innehålla spermier så avbrutet är aldrig en "säker" metod.
    Jo tack jag vet.
    Har dock råkat lägga hela min sats en gång pga missförstånd, men det var safe.
  • Flisan79
    Anonym (Dr Phil) skrev 2015-11-22 21:18:42 följande:
    Jo tack jag vet.
    Har dock råkat lägga hela min sats en gång pga missförstånd, men det var safe.
    Det var inte menat som att du inte visste utan bara ett tillägg till ts.

    Haha, ja det blir ju inte barn varje gång ens om alla förutsättningar är rätt.
  • Noname00
    Flisan79 skrev 2015-11-22 21:23:27 följande:
    Det var inte menat som att du inte visste utan bara ett tillägg till ts.

    Haha, ja det blir ju inte barn varje gång ens om alla förutsättningar är rätt.
    Har du själv "råkat" ta den av misstag eller chansat? :)
  • Anonym (T)

    Hade nog sen ägglossning. Känningar igår och nu på morgonen. Då borde det väl inte vara lika stor chans va?

  • Flisan79
    Anonym (T) skrev 2015-11-23 08:04:53 följande:

    Hade nog sen ägglossning. Känningar igår och nu på morgonen. Då borde det väl inte vara lika stor chans va?


    Om några små "yngel" smet in är risken ungefär den samma som om äl var igår. Spermier lever vanligen upp till 3-5 dagar (i vissa fall upp till 7 dagar)
Svar på tråden Avbrutet sex på ägglossningsdagen