• mininiss

    Planerar första barnet 2016-bebis

    Hej! Helt ny bebisverkstaden. försöker bli gravid. Är 26 år och detta blir första barnet. Jag är tacksam för alla tips och vad man ska fundera på <3

    Jag har bim den 25 november men fick negativ på testet den 21e när jag testa med RFSU gravtest som man kan ta 4 dagar innan.

    tacksam för all hjälp <3

  • Svar på tråden Planerar första barnet 2016-bebis
  • Jag är bara jag

    Ät folsyra för att minska risken för fosterskador och ha sex. Det räcker för 90% av alla som vill ha barn.  Glad Och ta inte gravtest i parti och minut. Vänta och se om mensen kommer-om inte ta ett test då. Gravtest bara stressar. Är man gravid så är man ju ändå.

  • Sissy

    Hoppar in Kyss

    Vi också planerar barn och jag känner att det blir vårat tur nu Skäms Det blir första barnet för oss ... Det blir så spännande 

  • mininiss
    Jag är bara jag skrev 2015-11-21 23:37:06 följande:

    Ät folsyra för att minska risken för fosterskador och ha sex. Det räcker för 90% av alla som vill ha barn.  Glad Och ta inte gravtest i parti och minut. Vänta och se om mensen kommer-om inte ta ett test då. Gravtest bara stressar. Är man gravid så är man ju ändå.


    tack för dina tips ska börja med folsyra direkt efter mensen :)
  • mininiss
    Sissy skrev 2015-11-22 02:20:25 följande:

    Hoppar in Kyss

    Vi också planerar barn och jag känner att det blir vårat tur nu Skäms Det blir första barnet för oss ... Det blir så spännande 


    välkommen
    håller tummarna för dig. får man fråga när du har bim :)
  • Hopester

    Hoppar också väldigt gärna in här med hopp om bebis 2016. Jag äter folsyra sedan en ca vecka tillbaka. :)

  • mininiss
    Hopester skrev 2015-11-22 16:00:23 följande:

    Hoppar också väldigt gärna in här med hopp om bebis 2016. Jag äter folsyra sedan en ca vecka tillbaka. :)


    Välkommen :)

    Jag hoppas vi blir många som får plus och de blir många 2016 bebisar <3
  • Zazou

    Hej på er! Försöker också med första barnet. Går på utredning och äter ägglossningsstimulerande tabletter så ska in på ultraljud på tisdag för att se om jag har ägglossning då. Har jag det har jag troligtvis bim runt 15 december.

    Hur gamla är ni och när har ni bim?

  • mininiss
    Zazou skrev 2015-11-22 17:56:12 följande:

    Hej på er! Försöker också med första barnet. Går på utredning och äter ägglossningsstimulerande tabletter så ska in på ultraljud på tisdag för att se om jag har ägglossning då. Har jag det har jag troligtvis bim runt 15 december.

    Hur gamla är ni och när har ni bim?


    Hej Zazou!

    hoppas de går bra för dig till 100 % 

    jag har bim 25 november tog ett grav test i lördags 22 nov  men de va negativ 

    jag är 26år.

    sjdå?
  • Sissy

    Den 5 december ????


    mininiss skrev 2015-11-22 14:27:57 följande:

    välkommen

    håller tummarna för dig. får man fråga när du har bim :)


  • Selwas

    Hej!!!!!

    Vill ochså ha en bebis år 2016!

    Min man längtaaaaaaar ihjäl sig efter en bebis mer än vad jag gör...han tjatar hela tiden hahah , så jag hoppas jag blir gravid så jag kan överasska honom

    Bim 4 December

Svar på tråden Planerar första barnet 2016-bebis