• Stolt Farsa

    Bli ihop innan man haft sex?

    Låt säga att du dejtar en tjej/kille. Du tycker personen är intressant. Personen i fråga kanske inte är den som hoppar i sänghalmen i första taget. Han/hon vill bli ihop. Du själv tänker att det känns bra för övrigt, fast ni har inte haft sex ännu (av någon anledning). Skulle du kunna gå med på det eller skulle du vilja vänta med att kalla er ett par innan ni har legat med varandra?

    Förklara gärna din röst.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-22 18:45
    För att förtydliga- Frågan lyder alltså: Skulle du kunna bli ihop med någon innan ni har haft sex. Därav alternativen

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bli ihop innan man haft sex?
  • Aniiee

    Personligen så blir jag ihop med folk först och har sex med dem sen. Om jag har sex med dem först så handlar det uteslutande om just sex och kommer aldrig bli ihop med dem.

    Två helt olika saker i min värld.


    Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • Aniiee

    Röstade förövrigt inte, jag vet inte riktigt vilken fråga jag ska rösta på....


    Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • Stolt Farsa
    Aniiee skrev 2015-11-22 18:36:53 följande:

    Personligen så blir jag ihop med folk först och har sex med dem sen. Om jag har sex med dem först så handlar det uteslutande om just sex och kommer aldrig bli ihop med dem.

    Två helt olika saker i min värld.


    Om ni blir ihop och det visar sig att sexlivet är riktigt dåligt är inte det något problem då?
  • Stolt Farsa
    Aniiee skrev 2015-11-22 18:37:41 följande:

    Röstade förövrigt inte, jag vet inte riktigt vilken fråga jag ska rösta på....


    Frågan lyder: Skulle du kunna bli ihop med någon innan ni har haft sex?
  • MammAmma

    Jag skulle inte kalla oss ett par förrän vi haft sex. Jag funkar som så att jag inte vet hur sexuellt attraherad jag är av någon (om alls) förrän jag varit fysiskt intim med vederbörande. Skulle vara rätt drygt att gå ut som ett par för att sen vara tvungen att göra slut för att det visar sig att jag inte blir upphetsad i bingen.

  • Stolt Farsa
    MammAmma skrev 2015-11-22 18:44:40 följande:

    Jag skulle inte kalla oss ett par förrän vi haft sex. Jag funkar som så att jag inte vet hur sexuellt attraherad jag är av någon (om alls) förrän jag varit fysiskt intim med vederbörande. Skulle vara rätt drygt att gå ut som ett par för att sen vara tvungen att göra slut för att det visar sig att jag inte blir upphetsad i bingen.


    Bra svarat:)
  • Aniiee
    Stolt Farsa skrev 2015-11-22 18:43:02 följande:
    Om ni blir ihop och det visar sig att sexlivet är riktigt dåligt är inte det något problem då?
    Det får jag ta ställning till om och när det händer, för jag har hittills inte varit med om riktigt dåligt sex/sexliv.
    Stolt Farsa skrev 2015-11-22 18:44:17 följande:
    Frågan lyder: Skulle du kunna bli ihop med någon innan ni har haft sex?
    Ok, då röstar jag.
    Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • Anonym (S)
    Stolt Farsa skrev 2015-11-22 18:43:02 följande:
    Om ni blir ihop och det visar sig att sexlivet är riktigt dåligt är inte det något problem då?
    Visst kan det bli problem. Men då gör som alltid i förhållanden med problem. Antingen löser man problemet eller så gör man slut.


  • Smecker

    Bli ihop med någon innan man haft sex gjorde man i yngre tonår. Sedan växte jag upp. Nej, jag ingår inte en parrelation med någon som jag inte är säker på att jag är sexuellt kompatibel med, lika lite som jag ingår en parrelation med någon som inte delar mina grundläggande värderingar, eller som jag inte är fysisk och mentalt attraherad av.

    Nej, sex är inte något som "ordnar sig" bara man älskar varandra tillräckligt, särskilt inte om man har specifika sexuella preferenser som man varken vill, kan eller behöver rucka på.


    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Stolt Farsa
    Smecker skrev 2015-11-22 18:57:06 följande:

    Bli ihop med någon innan man haft sex gjorde man i yngre tonår. Sedan växte jag upp. Nej, jag ingår inte en parrelation med någon som jag inte är säker på att jag är sexuellt kompatibel med, lika lite som jag ingår en parrelation med någon som inte delar mina grundläggande värderingar, eller som jag inte är fysisk och mentalt attraherad av.

    Nej, sex är inte något som "ordnar sig" bara man älskar varandra tillräckligt, särskilt inte om man har specifika sexuella preferenser som man varken vill, kan eller behöver rucka på.


    Tack för svar. Håller med
Svar på tråden Bli ihop innan man haft sex?