• Stinabritta1

    Pergotime - När börja ägglossningstesta?

    Hej. Jag har Pcos och nu vill jag och min sambo försöka få barn. Jag åt en kur med Pergotime men VUL visade endast en 11mm stor äggblåsa, det hade alltså inte tagit sig så det blev nån ägglossning den gången. Har nu påbörjat en Dubbelkur. När bör man börja kolla med ägglossningstest? Vad har ni för erfarenheter kring detta? Hur mådde ni under/efter kurerna?

  • Svar på tråden Pergotime - När börja ägglossningstesta?
  • Snobbs

    Jag får utslag på äl-stickor när kroppen försöker ägglossa även om det inte lyckas, kan vara ett par gånger varje cykel. Har blivit gravid med sex varannan dag och inga stickor, alltid på 2a kuren.
    Jag mår jättedåligt när jag tar tabletterna.

  • Stinabritta1

    Jasså? Ja jag försökte lite med ägglossningstest första kuren men tycker det är svårt och tyckte de såg ut som att de visade positivt fast läkaren sagt att det ej tagit sig så då blev jag förvirrad så det kanske är lika för mig. Tror man får köra med varannan dag istället.

    Mådde bra under första kuren bortsett från värmevallningar, men fick sån otrolig pms att det nästintill var olidligt!

  • Maräng87

    Nu vet jag inte vilken cd du gjorde vul på men när jag gjorde på cd 13 hade jag bara en "större" äggblåsa, och den var bara 8 cm. Fick sedan äl på cd 19 och är gravid i v 12!

  • Stinabritta1

    Jag gjorde VUL på dag 15, hade då enäggblåsa på 11 mm. Enligt läkaren ville de helst att den skulle vara minst 12 mm för att räknas som att det tagit sig. Efter min dubbelkur nu ville läkaren att jag skulle komma på ett VUL dag 17-18 istället.

    Grattis till graviditeten! ????

  • Maräng87
    Stinabritta1 skrev 2015-11-23 20:28:01 följande:

    Det skulle vara en smiley efter, men de ändrade sig tydligen till frågetecken iStället!


    Tack :)

    Ville bara ge lite hopp, min gyn var inte heller direkt positiv och sa att nästa kur skulle vara dubbel men avslutade ändå med ett: hoppas vi inte ses igen :p

    Lycka till!
  • Stinabritta1

    Uppskattar det verkligen! Är roligt att få läsa att det fungerar med pergotime! Jag vågar inte hoppas på för mycket, rädd för att bli besviken.. Man vill ju så gärna!

Svar på tråden Pergotime - När börja ägglossningstesta?