• Lilithmoon

    planerar/ funderar på barn via insemination i Danmark - fler? :).

    Hej!

    Jag är en tonårsmamma på 35 år som är i valet och kvalet att skaffa smått igen innan fertiliteten tar slut, om den inte redan gjort det. Det svåraste är att väga längtan efter bebis mot realiteten om att friheten tar slut och man får " börja om" igen då barnet redan är en ungdom på 14 år. Vilket innebär frihet och ett eget vuxenliv varannan helg. Även andra fubderingar kring tillräcklig tid till tonåringen i känslig ålder osv finns.

    Om andra går i samma tankar att skaffa barn som ensamstående hör gärna av er så kan vi bolla tankar och känslor :)

    Det lutar dock mot barn rent känslomässigt och i så fall blir det Storkklinikken i Danmark. Vi får se. Senast året då jag är 36 annars får det vara.

    Tankar, råd, liksinnade, stöd, tips osv? :)

    Varför inte följas åt?

    Kram på er!

  • Svar på tråden planerar/ funderar på barn via insemination i Danmark - fler? :).
  • LLL84

    Hej,

    Jag har inga barn sedan tidigare men planerar mitt första. Jag kommer åka till en klinik i Danmark och jag hoppas på att åka nu innan det här året är slut :D: Håller på med ägglossningsstickor och hoppas på att det ger utslag snart så jag kan åka ner :). 

  • Hermonie

    Hej. Jag har inga barn och ingen man, men jag vill så gärna ha både och. Jag har bestämt mig för att om jag inte finner rätt man snart att dela livet med så åker jag till Danmark och inseminerar mig.

    Jag bestämde mig igår för att sluta ta p-spruta, har tagit den i över 7 år nu. Idag ringde jag och avbokade tiden för att ta den (skulle ta den 18/2). Så nu får jag vänta tålmodigt på att ägglossningen ska komma igång.

  • 82sjo

    Har precis bestämt mej för att försöka få ett barn till :)

    Kommer gå via cryos i Danmark o göra heminsemination

  • Lilithmoon

    Hej ni som svarat! Jag tänkte stölla mig i kö till utredning idag. Har ju tänkt Danmark, men kollade på priser och kollade även priser på kvinnokliniken. Det är typ samma, minus utredningen som ej blir aktuellt i Danmark.

    Ska kolla om man kan använda egen sperma även på Kvinnokliniken. Där får man inte själv välja donator, som via Cryo.

  • LLL84
    82sjo skrev 2016-01-13 17:35:08 följande:

    Har precis bestämt mej för att försöka få ett barn till :)

    Kommer gå via cryos i Danmark o göra heminsemination


    Vad spännade! Du har alltså ett barn sedan tidigare som blev till på en klinik i Danmark eller med heminseminering?
    Om barnet du har blev till med donator, ska du använda samma donator den här gången?

    Jag har gjort försök 2 nu och ska testa nästa vecka och se om det tagit sig! Hoppas så himla mkt. Blev så knäckt av att försök 1 inte fungerade även om jag vet att det kan ta tid. 
  • LLL84
    Hermonie skrev 2016-01-12 11:31:58 följande:

    Hej. Jag har inga barn och ingen man, men jag vill så gärna ha både och. Jag har bestämt mig för att om jag inte finner rätt man snart att dela livet med så åker jag till Danmark och inseminerar mig.

    Jag bestämde mig igår för att sluta ta p-spruta, har tagit den i över 7 år nu. Idag ringde jag och avbokade tiden för att ta den (skulle ta den 18/2). Så nu får jag vänta tålmodigt på att ägglossningen ska komma igång.


    Hur har det gått för dig, har ÄL kommit igång?
  • LLL84
    Lilithmoon skrev 2016-03-04 11:07:39 följande:

    Hej ni som svarat! Jag tänkte stölla mig i kö till utredning idag. Har ju tänkt Danmark, men kollade på priser och kollade även priser på kvinnokliniken. Det är typ samma, minus utredningen som ej blir aktuellt i Danmark.

    Ska kolla om man kan använda egen sperma även på Kvinnokliniken. Där får man inte själv välja donator, som via Cryo.


    Hej!

    Jag har nyligen gjort mitt andra försök med inseminering i Köpenhamn.I samtalet med barnmorskan precis innan hon skulle inseminera pratade vi en stund och hon rekommenderade mig att göra en fertilitetsutredning. Kolla AMH värdet och scanna äggstockarna.Jag vet inte vilken av Kvinnoklinikerna du tänkte gå till men jag har bokat in min utredning på Sofiahemmet i Stockholm och det kommer bara kosta mig som ett vanligt besök. Ca 200 kr. Men det är väldigt olika har jag sett beroende på var man går och kollar sig. På Mama Mia kostar det ca 300 och på en privatklinik jag kontaktade kostade det ca 1200 kr för samma undersökning.
  • Lilithmoon
    LLL84 skrev 2016-03-06 14:42:40 följande:

    Hej!

    Jag har nyligen gjort mitt andra försök med inseminering i Köpenhamn.I samtalet med barnmorskan precis innan hon skulle inseminera pratade vi en stund och hon rekommenderade mig att göra en fertilitetsutredning. Kolla AMH värdet och scanna äggstockarna.Jag vet inte vilken av Kvinnoklinikerna du tänkte gå till men jag har bokat in min utredning på Sofiahemmet i Stockholm och det kommer bara kosta mig som ett vanligt besök. Ca 200 kr. Men det är väldigt olika har jag sett beroende på var man går och kollar sig. På Mama Mia kostar det ca 300 och på en privatklinik jag kontaktade kostade det ca 1200 kr för samma undersökning.


    Hej LLL84! Jag tänkte boka in just en sådan check-up för äggstock och äggledare. Kommer göra det i Gbg på Kvinnokliniken. Kostar bara 200 här också. :) Likabra att kolla innan man inseminerar så man ej betalar för insemination och spermier i onödan. Jag vet att jag eventuellt kan ha svårt att bli gravid.

    Är det förresten någon av er här i tråden som också bor i Göteborg? :)
  • Lilithmoon

    Vilken klinik skaska ni gå till för insrmination? Jag tänkte eventuellt till Storkenklinikk i Köpenhamn. Någon som har vart där och har erfarenhet om de är bra?

    :)

  • Skaffabarn

    Hej! Jag vill inte kapa er tråd om insemination via klinik. Jag är en man på 32 år som söker en kvinna att skaffa barn med. Jag har en partner som har utflugna barn och som inte kan få barn. Jag har kärleken, men vill även ha mina egna barn och finnas till för dessa. Jag kommer från stadiga förhållanden, inga genetiska sjukdomar, är läkare, vill hjälpa till praktiskt och ekonomiskt samt ha möjlighet att träffa barnen. Viktigast att ha en god relation till blivande mamman.

    Finns det något intresse att skaffa barn med en som villigt tar på sig fadersrollen? Jag vill gärna skaffa fler än ett barn, på så vis får också barnen helsyskon.  

  • Ilo

    Hej! jag bor i gbg, majorna. Var i Danmark i december och i september ska det komma en liten :) ses gärna om du vill?


    Lilithmoon skrev 2016-03-09 17:00:46 följande:

    Hej LLL84! Jag tänkte boka in just en sådan check-up för äggstock och äggledare. Kommer göra det i Gbg på Kvinnokliniken. Kostar bara 200 här också. :) Likabra att kolla innan man inseminerar så man ej betalar för insemination och spermier i onödan. Jag vet att jag eventuellt kan ha svårt att bli gravid.

    Är det förresten någon av er här i tråden som också bor i Göteborg? :)


  • 82sjo

    Har tre barn sedan innan med samma pappa, dock varit separerad sedan tvåan va liten, väntar nu nr 4 med donator från Danmark

Svar på tråden planerar/ funderar på barn via insemination i Danmark - fler? :).