• Anonym (trött morsa)

    Attityden på FL...

    Finns det inga fler vettiga människor här på FL som tycker att attityden bland folk här är väldigt otrevlig? Är det bara för att man kan gömma sig bakom en anonym signatur eller är det bara för att ingen vet vem du är mer än möjligen en mamma eller pappa eller allmänt undrande?

    Kan komma med frågor som jag anser är viktiga och blir idiotförklarad och blondinförklarad och folk tycker inte jag ska slösa med deras tid. Ändå orkar folk gå in och skriva nonsenstrådar typ "hur stor kuk har er kille" osv.... Ibland undrar jag hur mycket tid som går till deras barn om de nu har tid att ägna åt att smygskryta om ens killes kukstorlekar...

    Nej men allvarligt talat. Känns som rena slit och släng forumet. Är alla så griniga och trötta att era agressioner måste ut på nätet? Klart bättre det än att det går ut på barnen men ni kanske borde lära er hantera det på något sätt innan det går ut på folk i verkliga livet... En tankeställare...

  • Svar på tråden Attityden på FL...
  • Pallast

    Håller med! Det är en vidrig stämning här. Inte udda på att människor krigar, folk kan inte ens bemöta sina medmänniskor med respekt på ett nätforum.

    De som är de mest elaka, hävdar att "detta är ett fritt forum, sticker man ut näsan så får man lov att tåla sanningen - ställ inte frågan öppet om du inte kan ta svaren". Ungefär så.

    Tycker det är avskyvärt.

  • ninasord
    Anonym (trött morsa) skrev 2015-11-23 21:40:59 följande:

    ni kanske borde lära er hantera det på något sätt innan det går ut på folk i verkliga livet... En tankeställare...


    I'm not your driver
  • StevenDiese

    FL är onekligen speciellt. Inte ens Flashback kan stoltsera med såna här användare.

    Dock så är det lätt att sätta sig själv på en piedestal. Jag är säkert av samma skrot och korn som andra.
    Man tar ju seden dit man kommer.

  • Pallast
    StevenDiese skrev 2015-11-23 22:06:43 följande:

    FL är onekligen speciellt. Inte ens Flashback kan stoltsera med såna här användare.

    Dock så är det lätt att sätta sig själv på en piedestal. Jag är säkert av samma skrot och korn som andra.

    Man tar ju seden dit man kommer.


    Tala för dig själv isf. Mig skulle det aldrig falla in att vara så otrevlig och utstuderat elak, som vissa på detta forum är. Ständigt och alltid återkommande.
  • Anonym (Blir ledsen)

    Verkligen! Jag är trött på att behöva "försvara" mig hela tiden om jag skriver något. Alltid detta ifrågasättande, som att man ljuger eller inte vet saker. Å ena sidan är folk väldigt PK, å andra sidan råden en mobbingattityd. Jag blir ofta ledsen när jag läser svar på vissa frågor, för alltför många har en usel människosyn och försöker bara trycka ner andra människor.

  • StevenDiese
    Pallast skrev 2015-11-23 22:09:39 följande:
    Tala för dig själv isf. Mig skulle det aldrig falla in att vara så otrevlig och utstuderat elak, som vissa på detta forum är. Ständigt och alltid återkommande.
    Skulle inte falla mig in heller. Men ibland verkar folk inte förstå att de är elaka.
    Så vem vet? Det är lite som i trafiken. Alla är bäst på att köra bil!

    Såg en dokumentär om fruar till diktatorer. (Finns på SVT play tror jag).

    Dessa kvinnor trodde verkligen att de hade gjort gott i sitt liv. Trots alla tusentals som dött. Då slog det mig att vi skapar vår egen världsbild. Vi är alla människor och ser nog inte alltid vårt sätt att handla på ett riktigt sätt.
  • ninasord

    Jag är ledsen för allas skull.

    Önskar att jag kunde beskriva farorna tydligare. Men vad jag kan säga är att det finns alla sorts intressen på internet och är det ett öppet forum kan vem som helst via spridning ta del av vad som skrivs, studera hur konversationerna ser ut, vilka som skriver, vad och slutligen kartlägga - i vilket syfte.

    Det är inte bara det att det stör trevnaden på forumet utan att det faktiskt kan leda till starka reaktioner på annat håll och riskera andras liv.


    I'm not your driver
  • Pallast
    StevenDiese skrev 2015-11-23 22:25:04 följande:

    Skulle inte falla mig in heller. Men ibland verkar folk inte förstå att de är elaka.

    Så vem vet? Det är lite som i trafiken. Alla är bäst på att köra bil!

    Såg en dokumentär om fruar till diktatorer. (Finns på SVT play tror jag).

    Dessa kvinnor trodde verkligen att de hade gjort gott i sitt liv. Trots alla tusentals som dött. Då slog det mig att vi skapar vår egen världsbild. Vi är alla människor och ser nog inte alltid vårt sätt att handla på ett riktigt sätt.


    Så kan det vara.

    Det kan också vara som så att Greta bråkat med sin man Bernt, och tar ut ilskan på någon stackare som bara ber om råd i en tråd.

    Vissa gör det så utstuderat och de vet precis hur elaka de är.
  • Anonym (..)
    ninasord skrev 2015-11-23 22:27:29 följande:

    Jag är ledsen för allas skull.

    Önskar att jag kunde beskriva farorna tydligare. Men vad jag kan säga är att det finns alla sorts intressen på internet och är det ett öppet forum kan vem som helst via spridning ta del av vad som skrivs, studera hur konversationerna ser ut, vilka som skriver, vad och slutligen kartlägga - i vilket syfte.

    Det är inte bara det att det stör trevnaden på forumet utan att det faktiskt kan leda till starka reaktioner på annat håll och riskera andras liv.


    Är du hög?
Svar på tråden Attityden på FL...