• Anonym (Hallon)

    Stanna eller ta chansen med den "nye"?

    Ska försöka göra en lång historia kort.

    Jag har två barn sedan förut, han ett och tillsammans har vi en dotter på 3 år.

    Jag blev gravid tidigt i förhållandet och det var inte oplanerat...dock så har Särbon motsatt sig att vi ska bo tillsammans enda sedan jag blev gravid. Varför undrar ni kanske då? Den största anledningen är att hans äldsta inte vill bo hos pappa mer om "vi" skulle flytta ihop.

    Jag har hela tiden sagt till Särbon att jag inte orkar med detta livet längre - att bo på två ställen, det är inte såhär jag vill leva och nu har det gått 3(!) år.

    För ca 2 månader sedan fick jag nog och gjorde slut med Särbon, ett beslut som tagit lång tid och jag tycker själv att jag varit väldigt tydlig med att jag varit olycklig och vi har båda konstaterat att vi vill olika saker.

    I samma veva började jag träffa en annan...7 år yngre man som inte har några egna barn, han är såå fin, 1,90, muskulös, snygg och manlig. (Raka motsatsen till min särbo)Tycker verkligen om honom och han vet om min situation och vill gärna träffa mina barn.

    Dock dröjde det inte många dagar efter att jag gjort slut innan särbon började försöka få mig tillbaka, han har vänt helt nu och vill att vi ska sälja våra hus och köpa nytt tillsamman. Han gick tom ner på knä och friade med en sådan diamantring som jag sagt att jag vill ha... Vill att vi ska vara en familj allihopa.

    Problemet är att nu vet jag inte alls vilket ben jag ska stå på -från att ha varit så säker.

    Livet med särbon är det jag velat ha hela tiden, som varit min dröm, vi och barnen.

    Vi har samma intressen, vänner, drömmar om resor och nu det (kanske) framtida gemensamma hemmet och livet.

    Jag har sagt till särbon att vi kan umgås -så får vi se hur det känns. Och jag känner verkligen inget! Tål inte ens att han rör mig men jag ÖNSKAR verkligen att jag kunde SE honom som jag gjorde förut - den bästa som fanns!

    Kan det vara mina känslor för den nye som blockerar det jag kände för särbon innan?

  • Svar på tråden Stanna eller ta chansen med den "nye"?
  • Anonym (Man)

    Om ditt beslut tog lång tid så gissar jag att du sakta dödat känslorna för exet?

  • Anonym (Hallon)
    Anonym (Man) skrev 2015-11-24 12:49:43 följande:

    Om ditt beslut tog lång tid så gissar jag att du sakta dödat känslorna för exet?


    Kan vara så(?)
  • Anonym (Hallon)

    Någon som varit i liknande situation?

  • Epok79

    Det kan vara både och..
    Tänker så här
    Du har haft en relation där du lagt ner all energi på hur han vill ha det och accepterat det för att det finns ett barn från en tidigare relation för honom.

    Det vet vi alla att våra små går först men att du hoppats att "ungen" ska se vilken fin bonus mor du skulle kunna vara och även din särbo.
    Sen fick du nog efter 3 år och tänker att Nej fy fan för gubben!! 

    Sen vände du din rygg åt honom och så träffar du en MAN som tog dig med storm och ser dig och kanske även ger energi mer än att ta energi. :)

    Ja jag tycker du ska ta en funderare och skriva ett för och nackdelar med båda männen till ett glas vin och bra musik så ska du se att du kommer på vad ditt hjärta och förnuft säger.

    Lycka till :)

  • Anonym (K)

    Jag tror att din fd särbo långsamt har tagit kål på alla dina känslor för honom. Han har inte brytt sig om dina behov över huvud taget och därför har dina känslor för honom till slut försvunnit.

    Kommer du innerst inne kunna lita på honom? Kommer du tro på att det blir en gemensam flytt eller är det bara som han säger? Kommer ni kunna leva utan konflikter eller blir det tjafs med hans barn som då tär på ert förhållande?

  • Anonym (Hallon)
    Anonym (K) skrev 2015-11-28 07:49:26 följande:

    Jag tror att din fd särbo långsamt har tagit kål på alla dina känslor för honom. Han har inte brytt sig om dina behov över huvud taget och därför har dina känslor för honom till slut försvunnit.

    Kommer du innerst inne kunna lita på honom? Kommer du tro på att det blir en gemensam flytt eller är det bara som han säger? Kommer ni kunna leva utan konflikter eller blir det tjafs med hans barn som då tär på ert förhållande?


    Det är nog sant som du säger, jag känner inte alls för honom som jag gjorde förut

    Han hade bokat tid på banken igår och bokat tid för lånegenomgång och prata om om yggnad av huset. Han har gjort klart för ALLA att vi är en familj och är viktigast för honom. Han har verkligen gjort en helomvändning på alla sätt hur han är mot mig.

    Ändå känns det som 3 år för sent, som du sa har han trots allt struntat helt i mig i 3 års tid.

    Jag är nyfiken på "den nya" tänker på honom hela tiden, när vi ses kan jag inte sluta titta på honom för jag tycker han är så fiin!

    Jag måste vara galen som blir kär i en 25 årig man utan barn :-/ önskar att jag inte lyssnade så mycket på mitt hjärta utan tänkte mer praktiskt...
  • SupersurasunkSara

    Är du kär i den unge killen eller känner du åtrå? Det är lätt att bli 'kär' i nån om man levt i ett vakuum tidigare med någon man älskar men som man känner inte ser en på riktigt så som din tidigare särbo inte såg dig och dina behov. Särskilt om den nya är allt som den gamla inte var.

    OM du satsar på din särbo så tycker jag du ska vara väldigt noga med att se till så att du inte står på bar backe sen med att inte ha någonstans att bo. Se till så ni flyttar ihop i ditt hus (han kanske kan hyra ut sitt ett tag?) eller att du har råd att behålla ert nya gemensamma.
    Jag tror också att det är viktigt att han verkligen förstår hur osedd du har känt dig iom hans beteende.
    Ni bör också tala igenom vilka regler som ska gälla hos er, hur ni ska dela upp ekonomin osv, allt för att undvika tjafs senare.

    För att komma fram till vad du vill innerst inne så tycker jag du ska backa från båda. Var för dig själv ett tag och fundera, kanske vill du eg inte ha någon av dem eftersom du har så svårt att veta vad du vill.

  • Anonym (Hallon)
    SupersurasunkSara skrev 2015-11-28 21:30:16 följande:

    Är du kär i den unge killen eller känner du åtrå? Det är lätt att bli 'kär' i nån om man levt i ett vakuum tidigare med någon man älskar men som man känner inte ser en på riktigt så som din tidigare särbo inte såg dig och dina behov. Särskilt om den nya är allt som den gamla inte var.

    OM du satsar på din särbo så tycker jag du ska vara väldigt noga med att se till så att du inte står på bar backe sen med att inte ha någonstans att bo. Se till så ni flyttar ihop i ditt hus (han kanske kan hyra ut sitt ett tag?) eller att du har råd att behålla ert nya gemensamma.

    Jag tror också att det är viktigt att han verkligen förstår hur osedd du har känt dig iom hans beteende.

    Ni bör också tala igenom vilka regler som ska gälla hos er, hur ni ska dela upp ekonomin osv, allt för att undvika tjafs senare.

    För att komma fram till vad du vill innerst inne så tycker jag du ska backa från båda. Var för dig själv ett tag och fundera, kanske vill du eg inte ha någon av dem eftersom du har så svårt att veta vad du vill.


    Tack för ditt svar.

    Jag känner att det som hindrar mig från ett liv med särbon är den fysiska attraktionen, den finns inte där och jag får panik eftersom det egentligen är vårat liv med familjen jag vill ha.

    Känslomässigt så är jag hos "den nye" älskar att vara i hans närhet.

    Samtidigt får jag där panik över det faktum att jag redan har 3 barn med 2 olika män -panik! Jag vill inte bli sittandes själv sedan med 4 barn och 3 olika fäder
  • Anonym (Samma)

    Jag var med om ungefär lika sak och jag lämnade allt efter 10 år med min dåvarande partner för den andra mannen jag träffade. Har idag ett underbart liv och ångrar mig inte för fem öre! Det är snart ett år sedan jag gjorde detta val.

    Jag resonerade som så att antingen så stannar jag då min dåvarande lovade bättring men jag vet att han snart faller i samma mönster igen eller så går jag och ser hur det blir med den nya och som sagt, har inte ångrat mig alls.

    Kan dock tillägga att det inte fanns barn med i bilden.

  • Anonym (Hallon)
    Anonym (Samma) skrev 2015-12-02 10:42:07 följande:

    Jag var med om ungefär lika sak och jag lämnade allt efter 10 år med min dåvarande partner för den andra mannen jag träffade. Har idag ett underbart liv och ångrar mig inte för fem öre! Det är snart ett år sedan jag gjorde detta val.

    Jag resonerade som så att antingen så stannar jag då min dåvarande lovade bättring men jag vet att han snart faller i samma mönster igen eller så går jag och ser hur det blir med den nya och som sagt, har inte ångrat mig alls.

    Kan dock tillägga att det inte fanns barn med i bilden.


    Men det jag funderar på är...blir det inte samma sak med den nye efter 10 år igen? Kär kan man ju inte vara hur länge som helst heller... :-/
  • Anonym (Samma)
    Anonym (Hallon) skrev 2015-12-02 14:34:06 följande:

    Men det jag funderar på är...blir det inte samma sak med den nye efter 10 år igen? Kär kan man ju inte vara hur länge som helst heller... :-/


    Det blir det säkert, men då får man ju fundera på varför man vantrivs i relationen. Jag dåvarande partner hade massvis med små "egenskaper" som jag stått ut med massor med år och inte orkade med längre. Egenskaper som min nya aldrig skulle ta för sig.

    Vet inte om någon redan sagt det då jag inte läst alla kommentarer men om din nuvarande friar och vill flytta ihop "bara" för att få dig tillbaka då? Om tre månader kanske han ångrat sig igen och inte alls vill bo ihop, då är du ju på ruta ett igen.

    Eller om ni flyttar ihop och det ständigt är tjafs med bonussonen som du berättade Inte vill att ni ska bo ihop? Det kommer ju också tära regält på relationen. Det är en knepig sits du hamnat i, men som någon annan sa, han har redan sett till att dina känslor för honom inte är detsamma längre och det VET jag är svårt att reparera, om det någonsin går.
Svar på tråden Stanna eller ta chansen med den "nye"?