• SJK

    Är min kille för överbeskyddande?

    Hejsan.

    Jag behöver ha svar, för är så förvirrad.

    Jag och min pojkvän har snart varit tsm i 1 år, vi har haft det lite upp & ner men vi har alltid roligt tillsammans & vi mår bra med varann. Det senaste har jag dock börjat bli fundersam.. han har börjat bli förbannad så fort jag ska gå ut på krogen, alltså han tycker inte jag borde festa. Jag fyllde 18 år i somras & har precis börjat gå ut.. Men han är orolig för att folk ska börja prata om vårt förhållande pga att jag går ut för ofta. Jag bjuder alltid in honom, jag kollar alltid med honom om det är ok eller om vi ska hitta på något tsm. Jag ringer han alltid under kvällen. Igårkväll blev jag kallad det ena & det andra & att han skulle komma & slå mig & köra över mig med sin bil när jag sa att jag skulle på studentfesten. (Student om 200 dagar & det anordnas alltid såna event då.) han har börjat bli riktigt arg så fort jag nämner något om att gå ut eller fest.

    Sedan är det så att han ogillar alla av mina vänner, den ena är en hora, den andra är falsk & den tredje är också en hora.

    Så häromdagen så sa han att jag skulle lova att aldrig umgås med 2 av mina vänner igen för att dem är horiga (enligt honom) & om jag inte lovade så skulle han gå ifrån mig.

    Sedan har jag en fd bästavän som har flyttat till en annan stad & som vill att jag jättegärna ska hälsa på henne, jag vill självklart det också, men han säger att jag inte får åka dit för att han tror att vi ska gå ut, han tror att hon bor ensam (vilket hon inte gör), han tror att vi ska festa med killar.

    Jag hälsade på en gammal klasskompis (kille) en gång, sa "hej det var längesen, vad fin du är" som en trevlig replik, dagen efter det blev jag kallad hora att att han skulle knulla hela min familj.

    Vi gjorde slut & dagen efter hånglade jag med en kille på krogen.

    Nu, 1 månad efter när vi är tsm igen så berättade jag om det & han blev så arg att han skakade & jag var så rädd att han skulle slå mig, visst vi hade precis gjort slut då & vårt uppehåll varade ungefär 2 dar. Men efter dem grova sakerna han hade sagt så var jag så arg att jag bara ville göra något som fick mig att glömma för 1 min.

    VAD ska jag göra????? Mina vänner tycker att jag borde göra slut, men jag vet inte.

    Vem gör fel? Vad gör jag för fel?

  • Svar på tråden Är min kille för överbeskyddande?
  • glutten

    Du ska göra slut. NU. Han är ett jävla psyko som försöker kontrollera dig och som med stor sannolikhet kommer att slå dig en dag. Detta är INTE normalt eller "överbeskyddande", detta är rena kränkningar och du ska inte slösa en enda dag till på att vara ihop med honom. Vänd dig om och gå, NU.

  • Emmispemmis

    Nej han är inte överbeskyddande. Han försöker inte skydda dig alls. Han är galet svartsjuk. Inte normalt alls.

    Jag rekommenderar dig att göra slut.

  • Aniiee

    Bara att skriva under på föregående talare. Båda två....


    Why do christians celebrate the birth of a jewish baby on the day of a pagan festival?
  • Voodoodoll

    För att kort besvara dina frågor i din TS; vad du gör för fel? Inget. Och vad du bör göra? Du borde springa och inte se dig om.

    Han är inte "beskyddande". Han visar väldigt (väldigt i kursivt, fetstilt och understruket) tydliga tendenser till vad han håller på att utvecklas till; en kvinnomisshandlare med total kontroll över hennes liv. Han har redan börjat. Det han håller på med just nu är att bryta ner dig, få dig att tvivla på dig själv samt isolera dig från dina närstående. Stannar du hos honom i denna typen av förhållande kommer du inom en snar framtid att leva med en man som kontrollerar varje steg du tar, han kommer att slå dig och han kommer att förklara hur det var ditt fel varje gång.

    Jag har levt i en misshandelsrelation och jag råder dig; lämna! Nu!
    Starkare varningssignaler än dessa får man inte.

  • Ramborg

    Det är INTE "beskyddande" att kalla dig och dina vänner för hora. Och att hota att slå dig? Köra över med sin bil?

    Och en kille som ens kan ta orden i sin mun att han ska knulla din familj. Det är så grovt att jag blir helt generad bara jag läser det.

    Det där är inte en bra kille.

    En bra kille som är överbeskyddande skulle sitta uppe och vänta tills du vill hem och sedan köra och hämta dig så du slipper ta nattbussen. Eller betala taxi. Såna saker. Det är beskyddande. Din kille är bara elak.


    42.
  • BuoBä

    Det är inte överbeskyddande, det är ett psykobeteende. I ett sunt förhållande litar man på varandra. Risken är stor att han skärmar av dig mer och mer så att du tillslut inte får umgås med varken vänner eller familj.

    Du är ung och ska få fira din student hur mycket du vill med vem du vill!

  • Liilly

    Jag blev så ledsen när jag läste vad du hade skrivit. Samma sak har hänt mig och alla jag kände sa att jag bara skulle lämna honom, till och med mina föräldrar så det var det jag gjorde. Detta var typ för 1 år sedan men jag tänker fortfarande på det. Du förtjänar inte att bli behandlad såhär. Ingen tjej eller kille förtjänar att bli behandlad såhär. Det är bara så fel! Om jag var du så skulle jag lämna honom NU! Du kommer att tänka tillbaka om några år och se att det var för ditt eget bästa. Du ska ju fan få ha kul och känna dig säker :)))

  • Molly57

    Han är inte schysst, snäll, nice eller något. Han försöker trycka ner dig och kontrollera dig, Du gör inget fel alla fel ligger hos honom. Lämna honom och vänd dig inte om, lev ditt liv lycklig istället. Du ska inte låta någon behandla dig på detta vis. Han har stora problem med sig själv, låt inte honom dra in dig i det. Hitta någon som älskar och respekterar dig istället, någon som får dig att må bra, varje dag.

  • Bertram

    Lämna honom NU! Han kommer bli farlig. Ta aldrig mer kontakt med honom igen, radera alla nummer, svara inte om han ringer etc, radera honom från fb och alla sociala medier. Han är inte frisk!

  • BCH52

    Spring flicka, spring! Lämna honom nu. Lyssna på alla dem som ger dig råd här, tyvärr har många av dem varit i din situation och vet vad det kan leda till.

    Läs gärna denna länk. www.varningstecken.n.nu

Svar på tråden Är min kille för överbeskyddande?