• Anonym (Jolle)

    Negativt test 16 dagar efter otrivellesprutan

    Hej! Jag har läst på en del ställen att man ska testa sig på dag 16 efter att man har tagit otrivelle. Och nu är jag på dag 16, utan mens och utan plus. Jag är också på dag 34 i cykeln, och så lång cykel har jag aldrig haft?! Min gynekolog sa att jag skulle ha ägglossning inom 12-24 timmar när jag gjorde vul och fick då otrivelle som jag skulle ta samma dag - kan man verkligen se det så tydligt? Det står överallt att man får ägglossning 36 timmar efteråt..... Det här är jätterörigt. Hur hade ni andra det med otrivelle? Vill tillägga att jag inte hade några äl-smärtor eller äl-sekret efter sprutan, hade jag äl överhuvudtaget ens? Är tacksam för alla svar!! :)

  • Svar på tråden Negativt test 16 dagar efter otrivellesprutan
  • Jag är bara jag

    Det är lurigt det där med äggblåsor. De kan vara rätt stora och man kan tycka att nu borde de lossa ägg, men de kan likafullt vara segväxande. Fast då borde ju i.o.f.s ändå Ovitrellen gjort att ägget lossnade-brukar ske inom 36 timmar ungefär. Räknar man så är du 14 dagar efter äl och det är ju inte alla som får plus då faktiskt. Du borde tatt progesteronprov eller åtminstone äl-test, men nu är det bara vänta och se.

  • Anonym (Jolle)

    Tack för svar! :) jag hade ca 18 mm stor äggblåsa när vi gjorde vul, och hon snackade om en väldigt fin treskiktad slemhinna, tror att hon kan ha baserat ägglossning på bara den då? För 18 mm känns inte så stort.. Fortfarande ingen mens iallafall, endast småvärk ibland som påminner om mensvärk. Jag har inga som helst gravidsymtom förutom att jag känner mig lite öm i ljumskar och höfterna. Kan man göra något blodprov för att se om det är något? Känner mig lite blank nu när min cykel helt plötsligt är uppe i 35 dagar.... Aldrig hänt

  • Jag är bara jag

    Så stora äggblåsor släpper alltid ägg, men frågan är när... De måste vara minst 20 mm, men kan lika gärna vara uppåt 30 och då kanske oavsett Ovitrellen. Som jag egentligen inte förstår varför du skulle ta för äl hade du ju på g ändå. Treskiktad slemhinna har man före äl så det i sig säger inte mycket. Du får avvakta och testa igen om några dar,annars får du höra av dig till läkaren.

  • Anonym (Jolle)

    Jag var inne på vul kl 8 på morgonen, så då skulle den väl växa 2 mm till den dagen kanske? Jag har lätt pco, så jag har försökt i 2 år att bli gravid nu. Det är alltså bra storlekar på äggen varje gång, dom verkar bara inte släppa, för isf hade jag KU blivit gravid för längesen.. Det var väl all in tänkt :) har för övrigt ett barn spm är snart 4 år, han blev till när jag åt p-piller, rätt komiskt.

  • Anonym (Jolle)

    Fortfarande ingen mens.. Men öm om höfter och i benen? Finns det fler som har gått så lång tid efter ovitrelle utan plus och mens? När fick ni andra mens efter ovitrelle?

  • Oliwia92
    Anonym (Jolle) skrev 2015-11-26 13:58:51 följande:

    Fortfarande ingen mens.. Men öm om höfter och i benen? Finns det fler som har gått så lång tid efter ovitrelle utan plus och mens? När fick ni andra mens efter ovitrelle?


    Vet att detta är en gammal tråd men var du gravid ? För jag är i exakt samma situation som du var
Svar på tråden Negativt test 16 dagar efter otrivellesprutan