Inlägg från: Åttionian |Visa alla inlägg
  • Åttionian

    Kommer Miljöpartiet att marginaliseras efter sveket mot väljarna?

    Gert skrev 2015-12-01 18:18:28 följande:

    Det kommer låta annorlunda efter valet.


    Jaså, du är spåtant nu också.
  • Åttionian
    Rataxes skrev 2015-12-01 18:50:13 följande:

    Det finns många spåkärringar på forumet. Någon spådde för ett par år sedan att SD snart skulle hamna under 4%... Tyvärr har det inte riktigt blivit på det viset. Spåkulan var förmodligen en aning grumlig, eller också var sinnet fördunklat när spå domen togs emot. Det enda som är säkert är att varken S eller alliansen är särskilt intresserade av ett nyval med ett SD som riskerar att få 20-25% av rösterna.


    Jag tror nog gränsen går vid 25, får SD över det så blir en regeringsbildning utan SD svårtänkt (förutsatt att borgarna och de rödgröna inte sätter sig i regering tillsammans, typ en M och S-regering). Kommer FI in kan de nog knappast tänka sig stödja halvborgerlig politik heller. Blir olidligt intressant, valet 2018.
  • Åttionian
    Nerfherder skrev 2015-12-02 12:36:52 följande:

    50st. Det var ju verkligen många.


    Lägg till några nollor så har du siffran på uteslutna sverigedemokrater de senaste åren.
  • Åttionian
    nihka skrev 2015-12-02 21:07:50 följande:

    Vanligt SD-tänk. När det gäller vederbörandes förhoppningar så låg de länge på att S skulle bilda regering med SD och när det blev plågsamt uppenbart även för honom körde han en surt sa räven och är nu i stället helt övertygad om att M kommer bilda regering med SD.

    Det är alltså den logiska slutsatsen där av att någon säger "nej". I väntan på att alla ska säga "nej" tusen gånger till kan man alltid lägga sina förhoppningar på kriser.


    Jag skulle vilja ha en psykologisk undersökning på hur en SD-hjärna fungerar. Vore mycket intressant. Någon borde fått idén att göra en sådan någon gång.
  • Åttionian
    themia skrev 2015-12-02 23:58:11 följande:

    Svenskhatarpartiet sitter inte i regeringen, vad fick du det ifrån. Dom är utfrysta av alla andra partier och kommer aldrig in i en regering.

    Hörde förresten att deras führer slagit sig på en sångarkarriär, kanske har han bättre lycka med det än med rouletten.


    Vi sverigevänner måste stå upp mot det svenskfientliga SD! De vill förgöra en av våra mest hedervärda traditioner: Att hjälpa flyktingar som är i behov av skydd.
  • Åttionian
    Nerfherder skrev 2015-12-03 13:48:19 följande:

    vi borde göra en stor insats och tillverka foliehattar till de


    Vore onödigt, de har ju redan sådana på sina huvuden.
  • Åttionian
    nihka skrev 2015-12-03 14:07:22 följande:

    Du får nog ansluta dig till denna någon om hen någon gång skulle dyka upp.


    I bet he / she will. Haka på du med.
  • Åttionian
    Yellow Cross skrev 2015-12-03 16:59:39 följande:

    Flykting/skyddsbehövande är man tills man nått det första säkra landet/området,ratar man det och fortsätter migrera så gör man inte längre det som flykting/skyddsbehövande utan som något annat.

    Andra världskriget pågår mig veterligen inte längre vilket innebär att 100% av de som tar sig till Sverige från Tyskland eller ett nordiskt grannland inte är flyktingar.


    Inte är de lycksökare i alla fall, som ni ofta påstår.
  • Åttionian
    Yellow Cross skrev 2015-12-03 19:10:21 följande:

    Skyddsbehövande är de uppenbarligen inte om de ratar en rad områden och länder där de erbjuds skydd,så det logiska vore då att anta att det finns andra anledningar till att de söker sig till högbidragsländerna i nordeuropa som erbjuder generös tillgång till välfärdssystemet från dag ett.

    Du får dock gärna komma förslag om vad man ska kalla migranterna.


    Men "lycksökeri" implicerar ju att de kommer hit för att tjäna pengar (läs; bedriva riskkapitalsverksamhet).
  • Åttionian
    Yellow Cross skrev 2015-12-03 19:55:55 följande:

    Jag gjorde det;läs inlägg #145Du har rätt,de som kommer hit vill ha pengar men inte tjäna dem.

    Duger bidrags/välfärdsinvandrare?


    Jag tycker det är en tråkig syn på invandrare du uppvisar i denna och andra trådar.
  • Åttionian
    Yellow Cross skrev 2015-12-03 21:15:20 följande:

    Du kallar den tråkig,jag menar att den är realistisk om något cynisk.


    Du sa det - cynisk.
  • Åttionian

    Varför är du så besatt av Miljöpartiet?


    Kung Markatta skrev 2015-12-03 23:01:05 följande:

    Regeringen har i panik beslutat utreda om man kan stänga Öresundsbron för att på så sätt minska invandringen:

    www.svt.se/nyheter/regionalt/skane/regeringen-beredd-stanga-oresundsbron

    Detta har fått många i miljöpartiet att gå i taket:

    www.svt.se/nyheter/inrikes/regeringens-forslag-uppror-mp-politiker

    "Regeringens förslag om att Öresundsbron ska kunna stängas för att minska flyktingströmmen har fått kritiken att koka i Miljöpartiet.

    Miljöpartiets riksdagsgrupp med 25 ledamöter har röstat om lagförslaget. Omröstningen var sluten, ett ovanligt beslut och något som fått riksdagsledmoten Jabbar Amin att reagera häftigt.

    - Det här bryter mot allt som Miljöpartiet står för när det gäller öppenhet och transparens, säger han till SVT Nyheter."

    Samtidigt anklagar SSU Stockholm MP/S-regeringen för att bedriva rasistisk politik:

    www.facebook.com/SSU-Stockholm-421881187868411/

    "Migrationsöverenskommelsen och regeringens senaste migrationspolitiska förslag är i sin helhet borgerlig och i praktiken rasistisk politik. Det är ovärdigt en socialdemokratisk regering att kompromissa med arbetarrörelsens grundläggande internationalistiska principer och solidariska värdegrund."


  • Åttionian
    Yellow Cross skrev 2015-12-03 23:36:34 följande:

    Man flyr man från om man flyr från Danmark/Tyskland till Sverige?


    Det land kriget utbröt i?
  • Åttionian
    Yellow Cross skrev 2015-12-04 00:00:22 följande:

    Är det krig i Danmark och Tyskland igen?

    Dessa tyskar alltså...Har någon någonsin hävdat att de flyr för att de tycker det är kul att färdas över Egeiska havet i en instabil flotte?Jag klagar inte på att de flyr,jag påpekar bara att de ratat en rad säkra länder/områden på väg hit och att de således uppenbarligen är ute efter mer än skydd.Det är skillnad mellan att ha en önskan om att få bo vart man vill och att in i det grövsta missbruka asylrätten i för att få skattefinansierad lyxtillvaro i ett nordeuropeiskt högbidragsland.


    Syrierna föddes alltså i Tyskland?
  • Åttionian
    Kung Markatta skrev 2015-12-04 00:04:16 följande:

    Jag är intresserad av miljöpartiet och deras förehavanden, inte minst sedan de tog plats i regeringen. Ett spännande ämne helt enkelt.

    Vad är du själv intresserad av?


    Politik rent allmänt.
  • Åttionian
    nihka skrev 2015-12-04 10:38:44 följande:

    Jag tycker det är fullt naturligt att man försöker styra vart man hamnar och av vilka anledningar man väljer det ena eller det andra landet är ju individuellt. Att inte alla vill till Sverige är ju uppenbart då en överväldigande majoritet av alla flyktingar inte ens kommer till Europa.


    Jag måste bara få fråga av ren nyfikenhet - är du för att man tvingar alla länder att ta lika stort ansvar?

    (Precis som regeringen avser att göra med kommunerna.)
Svar på tråden Kommer Miljöpartiet att marginaliseras efter sveket mot väljarna?