• Jess1

    Sexistiska Zalando uppmanar unga tjejer att lägga upp avklädda bilder

    Vidriga Zalando som i sin nya reklam uppmanar unga tjejer att hashtaga avklädda underklädes bilder på sig själva.

    Hur kan företag få hålla på såhär? Det är vidirigt.

    Tjejen i deras reklam, dansar i underkläder och pratar om vad som är sexigt och ja, uppmanar till att man ska dela sin sexighet.


    Det är så jäkla äckligt! Och ohälsosamt för unga kvinnor! Det irriterar mig, förlåt om jag överdriver men är så trött på företagen som har kvinnoförderande synsätt!

  • Svar på tråden Sexistiska Zalando uppmanar unga tjejer att lägga upp avklädda bilder
  • Aniiee

    Och vad tänker du göra åt det?


    Why do christians celebrate the birth of a jewish baby on the day of a pagan festival?
  • Jess1

    jag vet inte riktigt fakiskt, sitter och funderar på det. Har framfört det till dom men fick inget direkt svar utan bara att det är det enda sättet de kan tydligen visa sina plagg på.

  • Gert

    Räknas detta som feminism eller sexism? Jag antar om modellerna är feta med hår under armarna är det feminism. 


    Give ´em Hell!
  • Sarita

    Gå med i "Reklamera" på Facebook och skicka in reklamen till dem så försöker de vidta åtgärder. Reklamera drivs av Sveriges kvinnolobby och jobbar mot sexistisk reklam. Var såg du reklamen?

  • Jess1

    ja det borde vara sexism eftersom de uppmanar folk att lägga upp bilder på nätet på sig själva och hasthtagga det med en hastag som innehåller order sex. Och bilderna ska vara sexiga säger de rakt ut.

    Sen spelar det väll ingen roll hur modellerna ser ut kan jag tycke, utan det är mer att man gör detta mot unga kvinnor.

  • Jess1
    Sarita skrev 2015-11-25 18:40:56 följande:

    Gå med i "Reklamera" på Facebook och skicka in reklamen till dem så försöker de vidta åtgärder. Reklamera drivs av Sveriges kvinnolobby och jobbar mot sexistisk reklam. Var såg du reklamen?


    Den går på TV just nu :/

    TOPPEN, stort tack för tipset!
  • Gert
    Jess1 skrev 2015-11-25 18:41:36 följande:

    ja det borde vara sexism eftersom de uppmanar folk att lägga upp bilder på nätet på sig själva och hasthtagga det med en hastag som innehåller order sex. Och bilderna ska vara sexiga säger de rakt ut.

    Sen spelar det väll ingen roll hur modellerna ser ut kan jag tycke, utan det är mer att man gör detta mot unga kvinnor.


    Men det är ju vad feminister förespråkar.
    Give ´em Hell!
  • Jess1
    Gert skrev 2015-11-25 18:43:43 följande:
    Men det är ju vad feminister förespråkar.
    jaha ;) förlåt - har inte så bra koll :) men förstår inte vart din fråga ska leda riktigt, spelar det nån roll?


  • chadde

    Har du ens gjort en sökning på hashtaggen? Jag gjorde precis det, och jag såg kvinnor i olika storlekar, även gravida. De flesta helt påklädda. Även en och annan man finns där. 

    Så vad är det som är så sexistiskt?

Svar på tråden Sexistiska Zalando uppmanar unga tjejer att lägga upp avklädda bilder