• Anonym (Göra?)

    Vad göra av sitt liv?!

    Ja vad ska man göra? Jag jobbar, sparar pengar, kommer hem och sen sover. Dricker vin lite för ofta för det är enda gången jag kan känna lite lycka.

    Jag sparar pengar, men vad sparar jag till? Sparar så mycket jag kan av lönen, runt 5000 varje månad.

    Jag är inte intresserad av att skaffa barn, känns som om det är alldeles för mycket jobb och det har jag ingen ork till. Är inte speciellt intresserad av att köpa hus heller då det ofta innebär en massa jobb som jag inte har ork till.

    Jag liksom jobbar, sover, dricker vin och sparar pengar. Vad mer ska man göra?

  • Svar på tråden Vad göra av sitt liv?!
  • Anonym (Mera)

    Försöka hitta en kärlek, skaffa ett nytt intresse, resa?

  • Anonym (Göra?)

    Jag har sambo, har aldrig hittat ngt jag är intresserad av, har alltså aldrig hittat ngt intresse. Det är väl i så fall resa, men det är ju max 1 gång per år man har råd med det, vad gör man resten av tiden?

  • Anonym (Eller ?)

    Om du nu sparar så mkt borde ni la ha råd att resa då?!

  • Konservativ

    Mitt förslag till sådana här livssituationer brukar vara att hjälpa andra. Det är verkligen meningsfullt. Röda korset, stadsmissionen.......bli ungdomsledare av något slag.

  • Anonym (Göra?)

    Ja jag har råd att resa men det är någon gång per år som man har råd med det. Vad ska jag göra resten av tiden då?

  • Anonym (Göra?)

    Röda korset, stadsmissionen, tänker du skänka pengar då lr liknande? Ungdomsledare blir nog svårt då jag lider av svår social fobi

  • Konservativ
    Anonym (Göra?) skrev 2015-11-25 20:53:08 följande:

    Röda korset, stadsmissionen, tänker du skänka pengar då lr liknande? Ungdomsledare blir nog svårt då jag lider av svår social fobi


    Nej, jag tänkte mer handfast hjälpa till. Hur svårartad är det och kan du få någon hjälp? Det är klart att ett sådant handikapp begränsar din tillvaro. Kan du inte alls träffa nya människor? 
  • Anonym (Göra?)

    Nej jag har jättesvårt att träffa nya människor, gör det ibland i mitt jobb men det tar oerhört mkt energi så kan inte jobba 100 %, är sjukskriven 50 %.

    Nej jag har en personlighetsstörning, alltså en form av kronisk social fobi. Tyvärr är det nästan så att ju mer jag tvingar mig till att vara social desto värre blir min sociala fobi.

  • Anonym (hm)

    Sök hitta något som intresserar just dig en hobby. Hobbies har alltid en tendens att kosta pengar så får du lite igen på de pengar du nu lägger på hög.

Svar på tråden Vad göra av sitt liv?!