• Hadran­iel
    Äldre 25 Nov 19:41
    6265 visningar
    35 svar
    35
    6265

    Hur intresserade skulle ni kvinnor vara av att få bestämma över er partners njutning?

    Jag har själv fantiserat över att testa en maktförskjutning i ett förhållande där kvinnan får bestämma över min njutning så att jag aldrig vet när, hur ofta eller på vilket sätt jag får stimulans eller utlösning. Alltså skulle upplägget jag tänkt mig vara något i stil med att jag själv är förbjuden att runka eller stimulera mig på något sätt utan tillåtelse, medan kvinnan får reta upp mig hur mycket hon vill sexuellt utan att jag varken får slutföra eller hindra henne från detta.

    Givetvis skulle min partner inte påverkas av detta genom utebliven tillfredställelse utan mer eller mindre fritt få begära njutning på önskvärt sätt oavsett hur ofta hon väljer att  ge mig njutning genom exempelvis oralsex, stimulans med fingrar eller leksaker, kanske penetrationssex med en strapon eller ett penisöverdrag som minskar alternativt tar bort stimulans för min del eller dylikt.

    Frågan är hur ni kvinnor skulle känna gällande ett sådant här upplägg? Troligtvis skulle detta enbart vara intressant om det förekommer mycket stimulans även om kvinnan har kontrollen över formerna omkring, så intresset för detta avspeglas också i svarsalternativen.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur intresserade skulle ni kvinnor vara av att få bestämma över er partners njutning?
  • Äldre 25 Nov 21:29
    #1

    Tycker det låter ganska kul och intressant, hade gärna provat på för att se om det vore något för mig.

  • Anonym (Fia)
    Äldre 25 Nov 23:12
    #2

    Om jag på något sätt kunde förbjuda honom att runka och liknande på riktigt - alltså inte bara att vi bestämmer det som en lek utan att han faktiskt är hindrad att göra det, tex genom att han skulle ha någon som följde med honom dygnet runt, till och med på toaletten - och han var helt beroende av mig för att bli tillfredsställd, så skulle det vara ett jätteintressant experiment. Däremot förstår jag inte poängen med alla dessa dominanslekar där båda partnerna egentligen har full kontroll men man låtsas att den ena bestämmer.

  • Hadran­iel
    Äldre 25 Nov 23:16
    #3
    Anonym (Fia) skrev 2015-11-25 23:12:02 följande:
    Om jag på något sätt kunde förbjuda honom att runka och liknande på riktigt - alltså inte bara att vi bestämmer det som en lek utan att han faktiskt är hindrad att göra det, tex genom att han skulle ha någon som följde med honom dygnet runt, till och med på toaletten - och han var helt beroende av mig för att bli tillfredsställd, så skulle det vara ett jätteintressant experiment. Däremot förstår jag inte poängen med alla dessa dominanslekar där båda partnerna egentligen har full kontroll men man låtsas att den ena bestämmer.
    Min tanke gällande detta är att det ska vara ett tillräckligt avskräckande straff som väntar om jag skulle bryta mot förbudet. Är dessutom urkass på att ljuga och värderar ärlighet väldigt högt så att ljuga om jag gjort något snedsteg är ju inte aktuellt, även om jag vet att det väntar ett jobbigt straff.

    Har även funderat på kyskhetsbälte och dylikt, men tror det är för obekvämt och för mycket bök i förhållande till vad det ger. Med ett sådant kan man nog i alla fall försvåra att bryta mot förbudet obemärkt även om man lätt kan öppna låset med en rejäl bultsax eller så.
  • Anonym (Levi)
    Äldre 26 Nov 04:44
    #4

    Jag VET att jag skulle gilla det - saknar det som alternativ. Nåja, jag vet eftersom jag är dominant lagd. :)

  • Hadran­iel
    Äldre 26 Nov 08:48
    #5
    Anonym (Levi) skrev 2015-11-26 04:44:42 följande:
    Jag VET att jag skulle gilla det - saknar det som alternativ. Nåja, jag vet eftersom jag är dominant lagd. :)
    Det har du ju rätt i.

    Fast då vore väl något av de två sista alternativen ganska nära utifrån om du gillar att retas och stimulera eller ej. Det näst sista alternativet kunde ju dock formulerats lite annorlunda i stil med "Det skulle vara väldigt intressant, men jag orkar troligen inte retas eller ge stimulans så ofta.". Man kan ju dock inte ha hur många alternativ som helst om det ska bli en bra omröstning och de jag har tycker jag speglar de olika graderna av intresse för scenariot ganska bra, även om jag inte fick med alla tänkbara alternativ utifrån tidigare erfarenhetsnivåer inom området och hur säker man är på att man tycker om det.
  • Äldre 26 Nov 21:05
    #6

    Gillar inte alla detaljer i exemplet men jovisst. Min fetish ligger inom det området. Dock vill jag inte ha kontrollen som någon slag "bestraffning" utan mer för kontrollens skull och för att jag vet jag är riktigt skicklig på att använda till att skapa mycket högre nivåer av kåthet och njutning hos min partner än de vanligen kan föreställa sig innan skälva eller om de får "bestämma själva" och följa sina impulser som oftast går på "instant gratification". Att få skapa och vara ansvarig för det är vad som är min fetish. 

    Svarade sista alternativet även om det inte stämmer exakt då jag som en tidigare vet jag gillar det och därmed också ägnar mig åt liknande redan. 

  • Hadran­iel
    Äldre 26 Nov 21:11
    #7

    Oj, ungefär 50/50 än så länge gällande de som tycker detta är helt ointressant eller inte tror sig gilla detta jämfört med de som är entusiastiska eller nyfikna på att prova och tror att det skulle vara av intresse. Glad

    Trodde faktiskt det skulle vara betydligt färre som var intresserade. I och för sig bör man nog ta siffrorna med en nypa salt då det troligen mest är de som har intresse som lockas att kolla i tråden och rösta vilket ger en viss snedfördelning.

  • Hadran­iel
    Äldre 26 Nov 21:18
    #8
    Tusselina skrev 2015-11-26 21:05:22 följande:
    Gillar inte alla detaljer i exemplet men jovisst. Min fetish ligger inom det området. Dock vill jag inte ha kontrollen som någon slag "bestraffning" utan mer för kontrollens skull och för att jag vet jag är riktigt skicklig på att använda till att skapa mycket högre nivåer av kåthet och njutning hos min partner än de vanligen kan föreställa sig innan skälva eller om de får "bestämma själva" och följa sina impulser som oftast går på "instant gratification". Att få skapa och vara ansvarig för det är vad som är min fetish. 

    Svarade sista alternativet även om det inte stämmer exakt då jag som en tidigare vet jag gillar det och därmed också ägnar mig åt liknande redan. 
    Vad var det som du ogillade i exemplet om man får fråga?

    Kontrollen eller uppretningen är väl ingen egentlig bestraffning utan mer en blandning mellan något som är väldigt frustrerande och jobbigt att utsättas för samtidigt som det är väldigt upphetsande och skönt. Tanken är väl att det ska leda till mer sex för båda parter, även om det för mannens del blir en blandning mellan positiva och negativa delar medan det i princip enbart blir mer njutning för kvinnans del. Man kommer ju runt den där fysiska biten med att det blir svårt att ha intresse för mer sex efter utlösning om sådant begränsas och ligger utanför ens egen kontroll. Fast då är det ju bra om kvinnan har en hög sexdrift och är intresserad av att ha mycket sex såklart.
  • Äldre 26 Nov 21:47
    #9
    Anonym (Fia) skrev 2015-11-25 23:12:02 följande:

    Om jag på något sätt kunde förbjuda honom att runka och liknande på riktigt - alltså inte bara att vi bestämmer det som en lek utan att han faktiskt är hindrad att göra det, tex genom att han skulle ha någon som följde med honom dygnet runt, till och med på toaletten - och han var helt beroende av mig för att bli tillfredsställd, så skulle det vara ett jätteintressant experiment. Däremot förstår jag inte poängen med alla dessa dominanslekar där båda partnerna egentligen har full kontroll men man låtsas att den ena bestämmer.


    Behövs kontroll så är det snarare kukbur som gäller än att någon ska förfölja en person?

    Men tror det är lite missuppfattning det här med "lek", visst finns det de som kör olika varianter av powerplay och bdsm som en tillfällig "rollspels-lek" - men tror i alla fall de flesta av oss är det "på riktigt". 
    Om vi ska ge ett mer vanligt exempel - i de flesta "normala" relationer är det inte tillåtet att vara otrogen, följer du din partner runt och övervakar den eller att någon annan gör det varje minut för att det ska vara på riktigt att han/hon inte får? Det fungerar på i princip exakt lika sätt här och är lika på riktigt regel. 
    Nu är det här med att inte vara otrogen en ganska vanlig och allmängiltig "regel" i förhållanden att de flesta redan internaliserat den och ingen övervakning krävs för att den ska vara "på riktigt", så ibland kan det behövas lite fysiskt tvång i början (som t ex en kukbur) och "bestraffningar" för att träna in det hela, men har båda läggning för det så utvecklas snart relationen till att det blir precis lika naturligt som mer "vanliga" relationsregler med konsekvenser om man bryter med dem - i värsta fall avslut av relationen precis som i många fall av otrohet. 

    I viss mån kommer ju alltid alla i slutändan bestämma själv då man har valet att lämna relationen. Annars kommer vi in på rena olagligheter och människohandel vilket inte är tillåtet (i vissa fall synd att det inte går att skriva lagligt avtal på ägandeskap av en annan människa, vissa av oss mer kinky människor skulle gärna vilja våra kontrakt var legalt bindande, men det är alltså omöjligt under gällande lagar). Reglerna är dock för vissa av oss precis lika mycket "på riktigt" som de flesta andra mer vanliga underförstådda regler för relationer. Det påpekas kanske lite för mycket ibland med stopp-ord och likande, och de kan vara nog så bra när man blandar in större mängder smärta för att kommunicera gräns då det för njutning kan vara en fin gräns när det gått över till outhärdligt från maximal njutning. Kanske även i vissa fall med väldigt starkt och fysiskt förnedrande tvång det kan vara aktuellt också, men i det flesta fall när man känner varandra väl tycker jag det blir bättre utan, de ger som nämnt mer en känsla av "lek". Vi har inga, är något fel t ex på grund av sjukdom eller liknande förklarar min "slav" det och då bestämmer jag troligen snarare att han ska stoppas ner i sängen och bli frisk då jag bryr mig om det som är mitt. Han i sin tur litar på att jag alltid vet vad som är bäst för honom, och ja våra "bas-regler" säger att jag bestämmer vad jag än känner för att bestämma över, från mat till vad han har på sig eller vad han får och inte får göra. Får han välja själv så är det för att jag bestämt (ev tillfälligt) att han får välja själv. Ren disciplin behövs mycket sällan då rollerna är cementerade och han vill helt enkelt lyda mig, små saker underhåller maktbalansen generellt. Ren bestraffning förekommer i princip aldrig, regler är inte till för att brytas. 

    Det är verkligen inte för alla, men lek? nej. 
  • Äldre 26 Nov 22:25
    #10
    Hadraniel skrev 2015-11-26 21:18:06 följande:
    Vad var det som du ogillade i exemplet om man får fråga?

    Kontrollen eller uppretningen är väl ingen egentlig bestraffning utan mer en blandning mellan något som är väldigt frustrerande och jobbigt att utsättas för samtidigt som det är väldigt upphetsande och skönt. Tanken är väl att det ska leda till mer sex för båda parter, även om det för mannens del blir en blandning mellan positiva och negativa delar medan det i princip enbart blir mer njutning för kvinnans del. Man kommer ju runt den där fysiska biten med att det blir svårt att ha intresse för mer sex efter utlösning om sådant begränsas och ligger utanför ens egen kontroll. Fast då är det ju bra om kvinnan har en hög sexdrift och är intresserad av att ha mycket sex såklart.
    Min fetish ligger ju helt enkelt framförallt inom att ge, maximera och kontrollera mannens njutning. Kan jag göra honom så galet kåt att han inte har kontroll över något längre och knappt kan föra ett enkelt samtal och därefter se till han kommer många gånger i rad (10+ eller så) så är det höjden av njutning för mig, jag behöver inte komma alls och ändå vara helt tillfredsställd. Att ensidigt "ta" är helt enkelt inte min grej. Behöver jag komma och han är satt på "edging" så antingen onanerar jag eller har sex med någon annan, som enbart mottagare och att han inte kommer leder bara till frustration till mig, speciellt om jag kommer och inte edgar mig själv också. Uppskattar heller inte att vara mottagare av oralsex, gillar det bara som givare. 
    Har även haft turen att finna män som kan komma väldigt många gånger i rad (vilket med min fetish är super-jackpot naturligtvis) så behöver inte det att ta risken att intresset för mer sex är borta efter hans utlösning. Att det behövs 5-6 gånger för en av mina partners att vara "nöjd" i normalfallet ökar då 2-3 gånger fallt efter några veckors utlösningsförbud. Tror som mest vi satte 16 gånger under 3 timmar - någon kvarts vatten och kisspaus var enda avbrottet. Men inga orgasmer får "slösas" utan att jag är med i någon av mina relationer. 
    Teasen och retandet kommer alltså i mitt fall från att jag medvetet gör så snarare än att jag "skor mig" på hans bekostnad. Så mer än att behöva ge mig orgasmer är det mer av avbrutna avsugningar och annat för att öka kåtheten och frustrationen. 

    Men ja, det är jag som har hela kontrollen över hans njutning och ja jag gillar det väldigt mycket.
Svar på tråden Hur intresserade skulle ni kvinnor vara av att få bestämma över er partners njutning?