• Anna83b

    Tandställning igen

    Idag var jag på återbesök till tandregleringen och jag ska få tandställning igen. har någon annan haft tandställning två gånger?

  • Svar på tråden Tandställning igen
  • Åttionian

    Jag har haft det två gånger, kanske blir en 3:e (om jag själv får bestämma). Som vuxen är det dock dyrt, det har man fått erfara. Hur mycket har du lagt / kommer du att lägga på dina?

  • Anna83b

    Jag ska betala 28 500 kr ska ha vanlig metallräls i båda käkarna i 20 månader.
    Jag betalade ca 36 000 kr förra gången totalt. Vad har du fått betala och vad hade du genomgått för tandreglering?

  • Åttionian
    Anna83b skrev 2015-11-27 18:35:43 följande:

    Jag ska betala 28 500 kr ska ha vanlig metallräls i båda käkarna i 20 månader.

    Jag betalade ca 36 000 kr förra gången totalt. Vad har du fått betala och vad hade du genomgått för tandreglering?


    Jävlar, vad dyrt. Hur raka är dina tänder nu? Och hur kommer det sig att förra ställningen inte hjälpte?

    Första var gratis pga åldern, andra kostade 22 lax tror jag, men den var bara ett år. Den första gällde allt i munnen typ, den andra bara för att justera rakheten på överkäken. Mitt bett är fortfarande lite dåligt, det är det man vill justera när man har råd.
  • Anna83b

    Överbettet har kommit tillbaka, tänderna är jätte sneda i underkäken. När ska du skaffa tandställning och var i Sverige finns du?

  • Åttionian
    Anna83b skrev 2015-11-28 12:43:15 följande:

    Överbettet har kommit tillbaka, tänderna är jätte sneda i underkäken. När ska du skaffa tandställning och var i Sverige finns du?


    När jag har råd. Utanför Göteborg. Du då? Är det vanligt att vara i din ålder och ha tandställning förresten?
  • Anna83b

    Mer vanligt än vad man kan tro. Jag var på Kalas förra helgen två tjejer som fyllde 25 och båda hade tandställning, inget ovanligt.

  • Åttionian
    Anna83b skrev 2015-11-28 17:25:22 följande:

    Mer vanligt än vad man kan tro. Jag var på Kalas förra helgen två tjejer som fyllde 25 och båda hade tandställning, inget ovanligt.


    Det känns ju bra eftersom jag själv är 26.
Svar på tråden Tandställning igen