• Anonym (Gravid med baby 3)

    varning äcklig bild/ är det slemproppen?

    Hej alla!

    Jag har redan två barn men har aldrig sett någon slempropp tidigare, har blivit igångsatt bägge gångerna pga uteblivna värkar. Födde vaginalt efter ca 18.

    Nu är jag gravid med bebis nr 3 som är beräknad till 28/12 dvs jag är i vecka 35+0 idag.

    Jag har börjat dricka hallonbladste för att hjälpa livmodern under och efter förlossningen. Idag drack jag ett stort glas på förmiddagen, vid 18.00 tiden märkte jag när jag gick på toa att det kom en riklig slemblandning på toa pappret. Inget blid i men tror att det kan vara hela eller delar av slemproppen? Har haft lite molande "mensvärk" från och till men inget jättejobbigt i några dagar.

    Nå vad tror ni som har varit med om liknande, är det slemproppen?

  • Svar på tråden varning äcklig bild/ är det slemproppen?
  • Anonym (Gravid med baby 3)

    Ska stå 18h

    Samt blod och inte blid

  • Alvina

    Ser ut som det. Men det är inget du måste göra något åt. Det betyder inte att förlossningen är nära.

  • Anonym (Gravid med baby 3)

    [quote=76047022][quote-nick]Alvina skrev 2015-11-26 01:27:25 följande:[/quote-nick]Ser ut som det. Men det är inget du måste göra något åt. Det betyder inte att förlossningen är nära.[/

    Tack för svar, jag har en läkartid hos MVC då kanske jag kan berätta om detta och att jag upplever molande värk. Så att dem kan utesluta att bebisen är på väg i minst 1-2 veckor till så att jag åtminstone hinner gå färdigt 37 fullgångna veckor

  • tjockobbe

    Ser ut som den. Men det betyder inte att det behöver vara på gång tyvärr .

    Min förlossning med andra startade ned en blodig slempropp som gick. 30 min efter började värkarna.


    V 130923 | M 151025 | Läs tinastandar.blogg.se
  • Anonym (Gravid med baby 3)
    tjockobbe skrev 2015-11-26 08:42:10 följande:

    Ser ut som den. Men det betyder inte att det behöver vara på gång tyvärr .

    Min förlossning med andra startade ned en blodig slempropp som gick. 30 min efter började värkarna.


    Tack för svar :)

    Jag kan tänka mig att en blodblandad slempropp kan innebära en närmare förlossning än utan blod (vilket givitvis inte stämmer för alla).

    Jag kan uppdatera med att inget mer hänt idag och läkaren tyckte att det var inget att bry sig om överhuvudtaget.

    Har haft lite mensvärk idag men inget annat konstigt.

    Tack för alla era svar
Svar på tråden varning äcklig bild/ är det slemproppen?