• Sanfora

    Vad säger hjärtslagen?

    Är i v. 31+1 idag 26/11. Var på koll i tisdags och bebisen hade hjärtljud på 140-142.
    Ska man följa vad "regeln" säger så är det ju en flicka, men är det verkligen så??
    Hur har det blivit för er?
    Var 8 och 9 år sedan jag var gravid nu och har glömt vad mina flickor låg på.
    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Vad säger hjärtslagen?
  • jennyz

    För oss hade första barnet max 145 i hjärtslag, en tjej, andra barnet hade ung 155-160 varje gång även det en tjej ð???

  • Deceree1

    Fick en tjej. Hjärtslagen låg på 148, 152 och runt däromkring. Det sägs ju att under 140-en pojke. Över 140- en flicka. Du ligger så nära gränsen så det är svårt att säga. Kul att nån ff kommer ihåg den här teorin :)) Jag trodde den var bortglömd

  • fantasy06

    När jag väntade sonen låg hans hjärtljud på ungefär samma som nu. Snitt på 150. O denna gången är det en tjej.

  • Iowhannah

    Jag låg runt 145-150 hela graviditeten och tänkte som du att det tyder på en tjej. Ut kom en liten kille, så det där tror jag inte längre på.

  • amalie79

    Det där är ju så olika från gång till gång. Min bebis har haft allt från 137 till 150 till nu senast 141, är det en hermafrodit kanske !:D

  • Sanfora

    Så roligt med alla svar! Har ingen känsla för vem som gömmer sig där inne, men längtar enormt att få träffa denna lilla varelse.??

  • Karpalo

    Båda gångerna har det varit strax över 150 för det mesta. Två killar. Tror däremot inte riktigt på den teorin då det helt beror på hur aktiv babyn råkar bara i det skedet. Vet flera som haft kring 160 med tjejer då det varit riktiga vildar i magen ;)

Svar på tråden Vad säger hjärtslagen?