• Anonym (resa)

    rimligt att ställa in resa?

    Jag och sambon har planerat att resa utomlands i januari med vårt barn på 1.5 år. Nu vill sambon inte längre åka pga oroligheterna i världen, och tycker att det är oansvarigt att resa med ett barn nu när det är som det är. Vi skulle även träffa släkt på resan så självklart vill jag fortf åka. Vi skulle inte till någon krigszon eller så. Vad tycker du?

  • Svar på tråden rimligt att ställa in resa?
  • Birgitta02

    Det handlar inte om rimlighetsfaktorer, utan om en oro som din sambo bär på. Den skall tas på allvar. Hur ni ska göra är ju svårt att råda om, men själv hade jag överhuvudtaget inte satt mig på ett plan just nu.

  • Anonym (resa)
    Birgitta02 skrev 2015-11-26 09:54:27 följande:

    Det handlar inte om rimlighetsfaktorer, utan om en oro som din sambo bär på. Den skall tas på allvar. Hur ni ska göra är ju svårt att råda om, men själv hade jag överhuvudtaget inte satt mig på ett plan just nu.


    Just nu - du menar pga läget då. Hur länge hade du velat vänta?
  • Birgitta02
    Anonym (resa) skrev 2015-11-26 10:04:01 följande:
    Just nu - du menar pga läget då. Hur länge hade du velat vänta?
    Jag vet inte. Tills det känns tryggt. Satt och tittade på matchen MFF-PSG igår kväll. 20 000 pers på läktarna och 8000 pers på Stortorget i Malmö. Två möjliga terroristmål. Skulle aldrig i livet sett matchen live med tanke på det. Men hellre trygg hemma, än otrygg nån annanstans.
  • Kjell2
    Anonym (resa) skrev 2015-11-26 09:48:04 följande:

    Jag och sambon har planerat att resa utomlands i januari med vårt barn på 1.5 år. Nu vill sambon inte längre åka pga oroligheterna i världen, och tycker att det är oansvarigt att resa med ett barn nu när det är som det är. Vi skulle även träffa släkt på resan så självklart vill jag fortf åka. Vi skulle inte till någon krigszon eller så. Vad tycker du?


    Om det inte rör sig om cykelsemester i Syrien eller liknande hade jag åkt.
  • Birgitta02
    Kjell2 skrev 2015-11-26 10:19:24 följande:
    Om det inte rör sig om cykelsemester i Syrien eller liknande hade jag åkt.
    Hahaha!!!
  • Duckan

    Vi ska flyga till Dubai över nyår. Erkänner att det känns sådär att flyga över "arabsikt" luftrum just nu. Jag hoppas att de inte bryr sig om ett Norwegian-plan fullt med turister .

  • Anonym (resa)
    Birgitta02 skrev 2015-11-26 10:06:24 följande:

    Jag vet inte. Tills det känns tryggt. Satt och tittade på matchen MFF-PSG igår kväll. 20 000 pers på läktarna och 8000 pers på Stortorget i Malmö. Två möjliga terroristmål. Skulle aldrig i livet sett matchen live med tanke på det. Men hellre trygg hemma, än otrygg nån annanstans.


    Tror du att en fotbollsarena skulle kunna vara ett mål nu pga en annan fotbollsarena nyss blivit attackerad?
  • Birgitta02
    Anonym (resa) skrev 2015-11-26 10:33:06 följande:
    Tror du att en fotbollsarena skulle kunna vara ett mål nu pga en annan fotbollsarena nyss blivit attackerad?
    Tror absolut inte något alls. Men jag är trygghetsknarkare och tar inga risker :)
  • Anonym (Ko)
    Birgitta02 skrev 2015-11-26 10:06:24 följande:

    Jag vet inte. Tills det känns tryggt. Satt och tittade på matchen MFF-PSG igår kväll. 20 000 pers på läktarna och 8000 pers på Stortorget i Malmö. Två möjliga terroristmål. Skulle aldrig i livet sett matchen live med tanke på det. Men hellre trygg hemma, än otrygg nån annanstans.


    Den här farbrorn tyckte kanske som du:

    www.svd.se/ko-foll-genom-tak-dodade-man
Svar på tråden rimligt att ställa in resa?