• Anonym (Tomt)

    Julklapp till svägerska

    Kan ni hjälpa mig med julklappstips till min svägerska som jag har noll relation med?


    Vi har ingen bra relation överhuvudtaget och hela min släkt ser av olika anledningar helst att det tar slut mellan dem. Men så länge de är tillsammans får vi göra det bästa av situationen och snart är det jul och jag har ingen aning om vad vi ska ge henne. 


    Som vi har lagt upp julklapparna i år ska min familj ge henne fyra julklappar och jag känner att vi tidigare år har gett allt vad spakit, mysiga tofflor och liknande heter - tänk Åhléns skönhetsavdelning liksom. Så vad kan vi ge i år? 


    Som ni förstår vill vi inte lägga några större summor på presenterna, men det ska ju ända vara riktig saker. 


     


    Några förslag?

  • Svar på tråden Julklapp till svägerska
  • Anonym (??)

    Varför ge vuxna människor julklappar? Vi ger till våra barn, även vuxna barn, men i övrigt är det noll personliga presenter. Där köper vi EN julklapp var, och sen har vi julklappsspel.

  • Anonym (Tomt)
    Anonym (??) skrev 2015-11-26 14:48:43 följande:

    Varför ge vuxna människor julklappar? Vi ger till våra barn, även vuxna barn, men i övrigt är det noll personliga presenter. Där köper vi EN julklapp var, och sen har vi julklappsspel.


    Det kan jag till viss del hålla med om, men nu är det så här släkten har bestämt och då måste vi köpa något. 


    Några tips?

  • Anonym (??)

    Presentkort (systembolaget, böcker, HM.....), eller ett presentkort som gäller på ett helt köpcenter.

  • Anonym (Tomt)
    Alexi skrev 2015-11-26 14:53:46 följande:

    Böcker?


    Böcker är en bra idé. Men det blir inte konstigt eftersom vi inte alls vet vad, eller om, hon läser?
  • Jesper f

    I matbutiker brukar finnas presentkort för tidningspremenurationer för massa olika tidningar som man får välja fritt bland, för omkring 180:-. Brukar vara uppskattad julklapp.

  • Anonym (lili)

    Håller med ovanstående, böcker är väl jättebra. Andra förslag:

    Bio-eller teaterbiljetter

    Skönhetsv
    ård
    Presentkort p
    å någon butik hon gillar

  • Anonym (Tomt)
    Anonym (??) skrev 2015-11-26 14:56:58 följande:

    Presentkort (systembolaget, böcker, HM.....), eller ett presentkort som gäller på ett helt köpcenter.


    Jag är normalt lite allergisk mot presentkort, men det skulle kunna funka. Risken är väl bara att det ser lite fjuttigt ut eftersom det inte blir mycket pengar på det =(.


     


    Men tåls att fundera på. Tack

  • Anonym (Tomt)
    Jesper f skrev 2015-11-26 14:59:26 följande:

    I matbutiker brukar finnas presentkort för tidningspremenurationer för massa olika tidningar som man får välja fritt bland, för omkring 180:-. Brukar vara uppskattad julklapp.


    Ja det är en bra idé! Det är ju något man ofta inte tänker på heller. Tack för tipset!!


    Anonym (lili) skrev 2015-11-26 15:00:42 följande:

    Håller med ovanstående, böcker är väl jättebra. Andra förslag:

    Bio-eller teaterbiljetter
    Skönhetsvård
    Presentkort på någon butik hon gillar


    Bio är en bra idé!!


    Vet dock inte om det finns så mycket skönhet hon inte fått. Det är ju rätt tacksamt som julklapp ;)

  • Anonya

    Jag tänkte också genast på tidningsprenumerationer. Antingen Aller förlag där man köper för 159 kr antingen en "presentkortsbox" i en mataffär eller om man vill spara på miljön ett presentkort på nätet och skriver själv ett kort. 


    Tidningskungen har presentkort i många olika prisklasser och då kan mottagaren välja fritt bland massor av tidningar, men också välja pocketböcker, film att se via datorn eller i år också prylar. 


    Om svägerskan inte lever alltför hälsosamt, tycker jag chokladpraliner är ett rätt säkert kort. 

Svar på tråden Julklapp till svägerska