• DiamondW

    Äggledarinflammation!

    Jag har haft molande värk i höger sida nedre delen av magen i en vecka nu och det verkar inte gå över. Om jag trycker precis till höger ovanför livmodern så gör det lite ont. Nu undrar jag om det är någon som haft äggledarinflammation och hur det yttrade sig?
    Jag hade livmoderinflammation som upptäcktes i Mars i år och fick antibiotika. Allt har varit lugnt fram till nu då jag fått ont då.
    Jag gick och fick ont i ryggen ungefär samtidigt, troligtvis ligament som fäster i höftbenet precis bakom smärtan i magen. Funderar nu på om det kan vara det som känns?

    Nån som har erfarenhet?

  • Svar på tråden Äggledarinflammation!
  • Jag är bara jag

    Äggledarinflammation är ovanligt och måste behandlas så man inte blir steril. Det kan dock vara en äggstockscysta, de kan göra rejält ont innan de spricker. Ofarliga dock. Går smärtan inte över så sök hjälp.

  • DiamondW

    Jag har tid hos gyn den 17:e dec och frågan är om man kan gå så länge med smärta, om den inte blir värre förstås?

  • DiamondW

    Om det inte blir värre så väntar jag, annars blir det akuten. Jag har såpass ont att jag vaknar om nätterna.
    Tack för tips!

Svar på tråden Äggledarinflammation!