• Anonym (Mina)

    Började blöda på BIM-5, är jag gravid eller inte?

    Jag är ganska säker på att vi hade sex två dagar innan äl. På BIM-5 (i förrgår) började jag blöda lite så jag satte i en tampong för jag tänkte att mensen kanske var tidig, behövde inte byta den. Igår blödde jag också lite, men mindre än dagen innan. Det borde ju ha ökat istället för minskat om det var mens? Idag är det inte ett spår av blod.. Vad händer? Är jag gravid eller vad? Testen visar än så länge negativt. Mensvärken kom även i samband med att jag började blöda och mina bröst gör ont som de brukar kunna göra runt mens. Förvirrande.

  • Svar på tråden Började blöda på BIM-5, är jag gravid eller inte?
  • Anonym (Blödning)

    Det är inte ovanligt att man får en blödning nån gång runt "mens" i början när man är nygravid :) så du kan mycket väl vara gravid :)

    Jag fick "mens" på bim+5 som varade lite halvt i typ 2-3 dagar innan det slutade med första barnet och fick postivt test på bim+8 ungefär :) nu är ungen 5år,så rätt säker på att jag var gravid trots bödning ;)

  • Anonym (Mina)
    Anonym (Blödning) skrev 2015-11-27 12:33:50 följande:

    Det är inte ovanligt att man får en blödning nån gång runt "mens" i början när man är nygravid :) så du kan mycket väl vara gravid :)

    Jag fick "mens" på bim+5 som varade lite halvt i typ 2-3 dagar innan det slutade med första barnet och fick postivt test på bim+8 ungefär :) nu är ungen 5år,så rätt säker på att jag var gravid trots bödning ;)


    Var det vanligt rött blod då? Jag hade till och med liiite klumpar så tänkte att det kunde vara ett tidigt missfall också.. Känner att mensvärken ökar nu också så mensen kanske kommer igång ordentligt snart. Men det känns konstigt att den håller på att hoppa såhär, jag brukar ha regelbunden mens som börjar med att jag blöder mycket de två första dagarna och sen avtar det.
  • Anonym (Blödning)
    Anonym (Mina) skrev 2015-11-27 12:43:25 följande:

    Var det vanligt rött blod då? Jag hade till och med liiite klumpar så tänkte att det kunde vara ett tidigt missfall också.. Känner att mensvärken ökar nu också så mensen kanske kommer igång ordentligt snart. Men det känns konstigt att den håller på att hoppa såhär, jag brukar ha regelbunden mens som börjar med att jag blöder mycket de två första dagarna och sen avtar det.


    Ja,för mig var det precis som om mensen kom,men den kom bara inte igång ordentligt (brukar blöda en sjö först dygnet)

    Kan ju vara ett suuuuper tidigt missfall med, eller bara mensen som bestämt sig för att jäklas den här månaden :/ tyvärr så kan man ju bara avvackta och se ;(
  • Cyanea

    Tyvärr är det omöjligt att säga. Det låter mest som en mellanblödning, vilket man kan ha vare sig man är gravid eller inte. Det behöver inte vara ett bra tecken men heller inte ett dåligt. Man kan få detta även om man aldrig tidigare haft det, och det är helt normalt. 

    Det skulle även kunna vara en större ÄL-blödning. Det händer att man ägglossar senare än man brukar, så det skulle också kunna vara en möjlig förklaring. I så fall kan mensen bli sen och du kan behöva vänta längre innan du kan plussa. 

    Det enda du kan göra är att invänta BIM och göra ett test då. Lycka till! 

  • Anonym (Mina)

    Okej jag får vänta i 3-4 dagar innan jag testar igen. Så frustrerande att inte veta bara.

  • Anonym (Mina)
    Cyanea skrev 2015-11-27 13:46:51 följande:

    Det finns få saker som är så frustrerande som att försöka skaffa barn ;) 


    Sannerligen. När jag var på toaletten sist hade jag en ganska ljusbrun flytning/blödning. Har aldrig haft så förut! Hur ska jag kunna vänta i flera dagar till innan jag får svart på vitt om jag är gravid eller inte. Nidblödning lär det ju inte vara för det verkar ju bara hålla i sig knappt en dag.
  • Venne

    Sådär har jag typ varje månad. "Spotting" eller mellanblödning. Men det kan ju vara många saker. Tidigt mf, sköra slemhinnor, cellförändringar, genombrottsblödning vid graviditet. Om du inte är gravid och det återkommer så lämna cellprov (ifall det börjar bli dags). Hoppas på + för dig!0

  • Anonym (Mina)
    Venne skrev 2015-11-27 23:43:27 följande:

    Sådär har jag typ varje månad. "Spotting" eller mellanblödning. Men det kan ju vara många saker. Tidigt mf, sköra slemhinnor, cellförändringar, genombrottsblödning vid graviditet. Om du inte är gravid och det återkommer så lämna cellprov (ifall det börjar bli dags). Hoppas på + för dig!0


    Oj kan det bero på cellförändringar? Jag har som sagt aldrig haft den här sortens blödning förut så något konstigt är det i alla fall. 
  • Venne

    Troligen inte, men plötsliga förändringar och spottings kan bero på det (enligt min gyn iaf). En gång är säkert ingen fara, men om det fortsätter utan anledning eller vid sex så kolla.

  • Anonym (Mina)

    Mensen kom med besked idag på BIM så gravid är jag nog inte! Fattar inte varför jag fick en sån där konstig blödning nästan en vecka innan.. Har ju inte varit en enda bloddroppe från den blödningen fram till idag när mensen kom.

Svar på tråden Började blöda på BIM-5, är jag gravid eller inte?