• Anonym (dejtarn)

    Hur ofta går ni på nya dejter?

    Tänkte mest på er som nätdejtar/tinderdejtar (men alla andra också såklart), hur ofta går ni på nya dejter? Om ni inte träffar någon som ni fortsätter dejta såklart. Det är ju så lätt att träffa intressant killar som man skriver med och sen bestämmer träff med. Kan man dejta för mycket eller är det bara kul att träffa nya personer? Själv går jag på en ny dejt ungeför varannan vecka. Hade gärna fortsatt träffa ett par stycken men tyvärr så rinner det oftast ut i sanden..

  • Svar på tråden Hur ofta går ni på nya dejter?
  • Anonym (m)

    Dejtingsidor är djävulen själv för killar. Tyvärr. Här är det in-your-face hur ensam man är. Killar blir valda och tjejer väljer. En kille kan göra 100-tals seriösa försök utan ens svar tillbaka. Känner många killar som har gett upp och lyckas betydligt bättre att hitta någon utanför internet. Min bästa kompis är inte singel längre då han bjöd ut tjejen på det lokala cafét. Äntligen kunde han vara sig själv och inte behöva överanstränga sig till max som han gjorde online. Tror helt ärligt att dejtingsidor har en bäst-före-datum och kommer dö ut i sin nuvarande form då killar ger upp och fejkade konton blir överrepresenterade. Kvar blir de desperata och som kan ha utvecklat ett hatisk beteende och misstänksamhet.

    Svar på din fråga. Nej du kan aldrig träffa för många. Du känner när det blir rätt. Om du inte har utvecklat ett Paradox of Choice.... Goggla det

  • Anonym (dejtarn)

    Anledningen till att jag undrar är för att en kompis till mig anser att jag borde "lugna ner mig lite" vad gäller dejtandet. Men varför då? Jag är ju singel och har möjlighet att träffa flera härliga killar och jag vill ju faktiskt ha ett förhållande. Intalar mig själv att hon kanske bara är avundsjuk för att hon är fast i ett tråkigt förhållande :)

  • Anonym (n)

    när jag nätdejtade och jag kanske hade mött 3-4 stycken utan att det klickade, då tog jag lite paus. Jag hade väl ungefär som du, ca varannan vecka. Inte oftare iaf. Jag tyckte att det var lätt att börja bli lite cynisk när det inte gick så bra, och samtidigt lite sårad också. Då tog jag paus en månad och då kändes det bättre igen.
    Man  får vara aktsam med känslorna tycker jag. Märkte ofta på folk man skrev med om de varit länge eller kort tid på siten för de som hängt länge var helt klart mer av "löpande band"-beteende. 

  • Anonym (E)

    Jag träffar nya i perioder. Kan träffa 3-4 st på en månad och sedan ingen alls på flera månader. Jag gör det som känns bra för mig. Tycker inte alls att det är fel så länge man gör det av rätt anledning, alltså att man inte försöker fylla ett tomrum för att man har svårt att vara själv. Vill man träffa någon och ha ett förhållande kan man ju inte sitta hemma och vänta på att han ska dyka upp. Har just nu en dejtingpaus då jag fick väldigt djupa känslor för killen jag dejtade sist, men han kände nog inte samma för mig. Vill inte ut och dejta massor nu för att ha nån tröst, sånt mår jag inte bra av och det är inte schysst att träffa någon ny under de förutsättningarna. När jag läkt kommer jag att köra igång igen!

Svar på tråden Hur ofta går ni på nya dejter?