• marie35

    Doftljus

    Någon som kan tipsa om var man kan köpa doftljus till bra pris? Tycker Åhlens etc har väl höga priser på de märken jag gillar (Woodwick, Klinta etc). Så himla mysigt med doftljus under hösten och julen. Tar gärna emot tips på dofter som passar till julen också.

  • Svar på tråden Doftljus
  • Aniiee

    Beställ på Amazon UK istället, eller från Casa Candles. Mycket bättre priser, men så klart frakt. (På amazon hittar man ofta fraktfritt) Woodwick är trevliga, jag älskar Yankee Candle, Lily-flame och Isle of Skye.

    Favoriterna från dessa märken till jul:

    Woodwick:
    Trilogy Christmas classics
    Spiced blackberry
    Currant
    Fireside

    Yankee Candle:
    Season of peace
    Candy cane lane
    Christas cookie
    Angel wings
    Winter glow
    Bundle up
    Cosy by the fire
    Cinnamon stick
    Spiced orage
    Home sweet home

    Lily-flame:
    Christmas Eve
    Christmas spice
    Festive cheer
    Fresh linen
    Snow Fall

    Isle of skye (pluspoäng för att de har soja-ljus, btw):
    Juniper
    Pimento and cranberries
    Pomegranate and plum
    Vanilla and fig
    Winter warmer

    Jag köper oftast från Casa candles via Amazon, får oftast fri frakt, mindre än halva priset jämfört med sverige, och tar ca 10 dagar att få hem (ink helgdagar). 

    Just my 2 cents....


    Why do christians celebrate the birth of a jewish baby on the day of a pagan festival?
  • Aniiee
    marie35 skrev 2015-11-28 22:20:33 följande:

    Tack snälla för tipsen!


    Any time =)
    Why do christians celebrate the birth of a jewish baby on the day of a pagan festival?
  • marie35

    Vill gärna ha ljus/varumärken som sticker ut lite i designen och dofterna. Därför passar inte ikea så bra. Men tack för tipset :)

  • marie35

    Ok, kände inte till dem. går de att beställa på nätet? En granne tipsade om fyndaljus.se som tydligen har bra märken och bra priser. Någon som testat?

  • Erica34

    Ja vad vore julen utan ljus??!!

    Jag beställde precis från Fyndaljus.se, tror d är en ganska ny sida men blev själv tipsad om den just för priserna! MKT billigare än Åhléns! Jag köpte två juldofter från Woodwick och ett ljulljus från Klinta. Så nu fattas bara granen här hemma

    Tips på dofter som jag tycker passar nu vid jul:

    Cinnamon chai ( köpte jag, tog tom det stora hehe)

    Fireside, perfekt om man inte har egen öppen spis. (Köpte jag oxå)

    Sen fanns d några med fina namn som oxå passar perfekt! Som Snowdrop, Fraiser Fir, cranberry, Appelwood.

    Alla dom här är från Woodwick för det är ett personligt favoritmärke!

    Men jag köpte även Apelsin och Ingefära från Klinta, oxå hur juligt som helst! :)

    Oj, blev långt det här men doftljus är verkligen en favorit så ville ge dig alla mina tips!

  • Aniiee

    Fyndaljus är ett helt nytt enskilt bolag, registrerat i september år. Men sidan är schysst gjord, det finns kontaktuppgifter och villkoren står klart och tydligt utskrivna och är schyssta.

    Jag skulle handla där, men jag skulle ha i bakhuvudet att det är ett nytt företag, med allt vad det innebär. (Plus, att det faktiskt inte är särskilt mycket billigare än på andra svenska sidor/i butiker)


    Why do christians celebrate the birth of a jewish baby on the day of a pagan festival?
  • marie35

    Tack för alla goda råd. Bra med fler alternativ än Åhlens och skönt att kunna beställa hemifrån, särskilt med tanke på julstressen. Det blir nog fyndaljus.se nu för att få hem dem snabbt och med deras julrabatt. Provar Amazon eller Casa candles längre fram.

  • Anderz
    Anderz skrev 2017-01-26 11:50:58 följande:

    Har köpt världens bästa doftljus till ett pris som dom är klart värda. Svensktillverkade doftljus med miljövänliga ingredienser tex från yvelis. Vilda bär o mossa är min favorit. Dom har även doftpinnar som man har räd att köpa.
    www.webbsmart.se/category.html/torkad-lavendel-pasar-provance-linne-lavendel


    Fel länk...   Rätt här..  www.webbsmart.se/category.html/doftljus-doftpinnar-dofter-parfym-eterisk-olja-yvelis-interlam
  • Bertram

    Yvelis! HELEEEELT fantastiska doftljus. Miljövänliga, räcker länge, doftar gott, prisvärda, finns många dofter att välja på :) 

Svar på tråden Doftljus