• Anonym (Fråga)

    Ska jag göra slut? Min kille är för bra för sitt egna bästa

    Jag har en fantastisk kille. Han är oerhört bra på alla plan.

    men... Jag har börjat tveka på om jag kan vara kvar med honom. Problemet är att han är för snäll för sitt eget bästa. Han är rent av godhjärtad. Han ställer upp för folk som egentligen inte bryr sig om honom. Han offrar sig för allt och alla. Jag blickar framåt 10 år och ser mitt liv med honom och frågar: vill jag leva med en sådan man?

    Jag är rädd att jag inte kommer att vara prioriterad. Att han kommer ta mig och de han mest älskar för givet. Jag börjar redan känna av det. Men jag känner att han inte gör så av ond avsikt. Han gör det med god avsikt, men det blir bara fel. Han vill vara bra mot alla, oavsett hur mycket det tar på hans energi. Det gör att han kan "glömma" de han han älskar mest (mig och hans familj). Asså han är inte dum med oss, men vi blir inte alltid priotriterade. Han tror att allt är lugnt, just för att han bara vill vara god. Men som sagt, resultatet blir att jag blir ledsen för att han är så.

    Som sagt, han är en underbar kille med världens finaste hjärta. Men...han är för fin och snäll för sitt egna bästa. Det tar på mig och hans närmsta.

    Har försökt prata med honom om detta men han har svårt att ändra sig. Detta är en del av hans personlighet.

    Vet inte vad jag ska göra...?

  • Svar på tråden Ska jag göra slut? Min kille är för bra för sitt egna bästa
  • Zarch

    Om jag förstår det hela rätt så är din snubbe rätt avslagen mot sina närmaste men vänder ut och in på sig när det kommer till ytliga bekantskaper?

    Det är en knepig sorts typ det där, kan vinna priser för sitt arbete med att samla in pengar till fattiga barn på härbärget medans de egna barnen hemma får leva på skorpor och vatten.

    Jag tror att det bottnar i ett destruktivt bekräftelsebehov, det som man tar för givet behöver man inte lägga fokus på. Man får däremot lite adrenalinkickar av bekräftelsen som man behöver kämpa för.

    Personligen så tror jag att man blir väldigt olycklig av att vara tillsammans med en sådan, kanske där du är nu? För han är inte vidare godhjärtad och jag tycker att du faktiskt bör överväga att lämna. Man ska först o främst vårda de sina innan man går ut och försöker "Florence Nightingaila"! Klarar man av det första så kan man gå vidare till "omvärlden".

    Nu flummade jag iväg här, hoppas du förstod.

Svar på tråden Ska jag göra slut? Min kille är för bra för sitt egna bästa