• 5blir6

    Ägglossning, gör det någon skillnad?

    En liten fråga om ägglossning. När jag har ägglossning så måste jag ha trosskydd pga att det kommer så mycket. Känns som jag går och droppar, som om jag är jääätte kissig och inte kan hålla mig. Utan trosskydd så går det igenom trosorna och blir fuktigt på byxorna :( Nu till min fråga. Har en riklig mängd flytningar under ägglossningen någon påverkan på fertiliteten? Har man lättare för att bli gravid eller det har ingen betydelse? Hur har ni andra det, är ni många som konsumerar många trosskydd under ägglossningen ;)

  • Svar på tråden Ägglossning, gör det någon skillnad?
  • Cyanea

    Så vitt jag förstått det spelar flytningarna man ser inte så jättestor roll. Det viktigaste är att sekretet i cervix (livmodertappen) ändrar konsistens så det släpper in spermierna (vilket det annars inte gör). Flytningarna kan däremot bero på de höga halter hormon man har i kroppen kring ÄL. 

    De kan ju underlätta på så sätt att sex går bättre eftersom det inte blir "skav" eller annat otrevligt, och mer sex underlättar oftast en graviditet :) Mer flytningar kan även motverka infektioner, vilket är bra eftersom man inte vill ha ett överaktivt immunförsvar (då dödar det spermierna). 

  • Jag är bara jag

    Jag hade som du i 33 år med äl och mens. Blev inte gravid alls. Så det finns inget samband. Finns de som är snustorra och blitt gravida hur lätt som helst.

Svar på tråden Ägglossning, gör det någon skillnad?