• Anonym (Fan)

    Fan har jag fått munherpes nu? :(

    Har nyligen träffat en kille som jag hängde med idag, det ena ledde till det andra och efteråt när vi tände lampan så såg jag att han hade ett litet gulfärgat munsår på läppen (såg inte det innan), jag frågade om det var smittsamt/herpes men han sa att ingen tidigare som han varit med har blivit smittad och att det inte var herpes.

    Finns det "vanliga" munsår som blir variga som inte är herpes?

    Rädd att jag fått detta nu :(

  • Svar på tråden Fan har jag fått munherpes nu? :(
  • Farfallos

    Han har alltså haft det tidigare och inte tagit reda på (eller fattar inte) att det sannolikt är herpes han har!!!

    Är det i det stadiet så smittar det, och om du inte har det sedan innan (vilket du kan ha, utan att det blir munsår någon gång) så lär det väl blomma upp ganska snart. Jag smakade på min kusins klubba när jag var liten och smittades. Har haft munsår mer sällan än var tionde år.

  • Anonym (guzzen)

    Men vilket pucko! Min man föddes med herpesvirus som blir sår ibland och han skulle aldrig kyssa mig om han hade öppna sår.

    Den lilla tjänsten kan man väl göra varandra i alla fall även om det faktiskt är så att de flesta får herpesvirus på sin väg genom livet. Jag har fortfarande efter 15 år ihop aldrig yttre munsår som han har, de kan komma i näsan också när han är förkyld.

  • Anonym (Fan)

    Ja men alltså han sa att jag inte behövde vara orolig för att ingen han tidigare varit med blivit smittad (han har varit i två längre förhållanden på 5 år vardera) så jag vet inte, kan det inte vara nåt annat då? Han var dålig i lördags (kände sig trött, hängig och hade huvudvärk) och jag vet inte om det kanske är bakterier som orsakat det?

    Vi får väl se, händer det så händer det, är ju tyvärr för sent att göra nåt åt det nu ändå.

    Tack för era svar!

Svar på tråden Fan har jag fått munherpes nu? :(